کاهش ارزش سهام آلفابت به دلیل افزایش تهدید از طرف آمازون

یک‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
هر چند آمازون در صنعت خرده‌فروشی فعالیت می‌کند و در ظاهر نیز تهدیدی جدی برای شرکت گوگل نیست؛ اما گوگل این شرکت را بزرگ‌ترین رقیب خود می‌داند.
تبلیغات

درآمد شرکت آلفابت در گزارش سه ماهه سوم، اندکی کمتر از انتظارات تحلیل‌گران بود و این اتفاق باعث شد که سهام این شرکت کاهش پیدا کند. گوگل درآمد خود را ۳۳.۷ میلیارد دلار اعلام کرد درحالی که تحلیل‌گران وال‌استریت انتظار ۳۴.۰۴ میلیارد دلار را داشتند. درآمد خالص گوگل در سه ماهه سوم ۹.۱۹ میلیارد دلار بود.

درآمد گوگل از بخش تبلیغات، حدود ۷۰٪ درآمد بنگاه مادر، یعنی آلفابت را به خود اختصاص می‌دهد، این مبلغ در سه ماهه‌ی منتهی به ماه سپتامبر، ۲۸.۹۵ میلیارد دلار گزارش شده است.

سهام گوگل پس از شروع ساعت مبادلات، ۳.۵۰ دلار کاهش قیمت داشت. این اتفاق ممکن است به‌دلیل افزایش احتمال ورود شرکت آمازون به کسب‌و‌کار تبلیغات و جستجو‌ی مرسوم اینترنتی و در ادامه نگرانی سهامداران از این موضوع باشد، کسب‌وکاری که گوگل با آن شناخته می‌شود.

مونیکا پیرت تحلیل‌گر مجله‌ی «ای‌مارکتر» بیان کرد:

کاهش درآمد گوگل از بخش جستجو، کمی بیشتر از کاهش مورد انتظار ما بود؛ که احتمالاً به‌دلیل افزایش رقابت با شرکت آمازون است زیرا مصرف‌کنندگان برای جستجو‌ی کالای مورد نظر خود به سراغ آمازون می‌روند.

از طرف دیگر آمازون نیز مشکلات خود را دارد. درآمد این شرکت نیز پایین‌تر از انتظار بازار بود و باعث کاهش ۷ درصدی قیمت سهام این شرکت شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات