هوندا با همکاری MIT و دو دانشگاه دیگر هوش مصنوعی کنجکاو خلق می‌کند

جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
هوندا با همکاری دانشگاه‌های آمریکا می‌خواهد هوش مصنوعی را وارد عرصه‌ی جدید کند، این شرکت برنامه‌ای را آغاز کرده تا هرچه بیشتر هوش مصنوعی را طبیعی کند!
تبلیغات

هوندا به تازگی همکاری با سه دانشگاه مطرح آمریکایی را برای کار روی هوش مصنوعی کنجکاو آغاز کرده است، این برنامه‌ی خلاقانه‌ی سه‌ساله که با عنوان ماشین هوشمند کنجکاو هم از آن یاد می‌شود به سمت تبدیل شدن به سیستمی هوشمند پیش می‌رود که بتواند همانند انسان «یادگیری را یاد بگیرد!»؛ درست‌مانند کاری که کودک در سال‌های ابتدایی زندگی می‌کند. سوشی ایبا یکی از پژوهشگران پژوهشکده تحقیقاتی هوندا درباره‌ی این پروژه می‌گوید:

هدف نهایی ما رسیدن به نوعی از ماشین‌های هوشمند است که بتوانند به یادگیری دانش علاقه‌مند شوند و جهان اطراف و یکدگیر ارتباط برقرار کنند. ما می‌خواهیم ماشین‌هایی با ذهن کنجکاو توسعه دهیم که از کنجکاوی خود برای رسیدن به اهداف مشترک جامعه مانند درک نیازهای مردم، توانبخشی قابلیت بشر و رسیدگی به مسائل پیچیده‌ی جوابع انسانی استفاده کند.

برای مثال یکی از امکانات بالقوه‌ی ماشین هوشمند کنجکاو مورد نظر هوندا این است که بتواند با نگاه کردن به نحوه‌ی انجام کارها توسط انسان و بررسی روابط بین کارهای مختلف، روش‌های بهتری برای انجام کامل آن‌ها پیشنهاد دهد.

هریک از سه دانشگاه طرف کار با هوندا بخشی از این پروژه را به عهده دارند. دانشگاه واشنگتن روی توسعه‌ی مدل ریاضی کنجکاوی – با الهام از روشی که کودکان به کاوش محیط خود می‌پردازند - کار خواهد کرد. لابراتوار CSAIL از دانشگاه MIT طراحی سامانه‌ای را برای پیش‌بینی بهتر پدیده‌ها – تشخیص اینکه چه چیزهایی را نمی‌تواند به‌درستی پیش‌بینی کند و پیدا کردن اطلاعاتی که پیش‌بینی‌اش را بهبود می‌بخشد - بر عهده خواهد داشت. در نهایت دانشگاه پنسیلوانیا سعی خواهد کرد نحوه‌ی آموزش طبیعت را با پیاده‌سازی روشی ترکیبی مبتنی بر تجسم، فعال و کارا برای دست‌یابی و درک محیط و اتفاق‌های پیرامون به هوش مصنوعی بیاورد.

این سه گروه در کنار پژوهشکده‌ی تحقیقاتی هوندا با یکدگیر همکاری نزدیکی خواهند داشت و دستاوردهایشان را دو بار در سال به‌صورت گزارش به اشتراک خواهند گذاشت. داده‌های به‌دست آمده، نرم‌افزارهای متن باز و سایر نتایج ممکن است در پایان پروژه برای عموم منتشر شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات