قیمت و مشخصات فنی تسلا مدل 3 نسخه میانی اعلام شد

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
تسلا مدل 3 برای فروش گسترده در بازار جهانی آماده می‌شود. نسخه‌ی میانی (Mid Range) با شعاع حرکتی ۴۱۸ کیلومتر و قیمت پایه ۴۵ هزار دلار، همراه است.
تبلیغات

پس از وعده‌های ایلان ماسک، بالاخره تولید نسخه‌ی ارزان‌تر مدل 3 آغاز شد. نسخه‌ی جدید را می‌توان بین مدل با شعاع حرکتی بالا و پرفرمنس قرار داد؛ درواقع هنوز هم از تسلا مدل 3 با قیمت ۳۵ هزار دلار، خبری نیست.

مدل 3 جدید با قیمت پایه ۴۵ هزار دلار عرضه می‌شود؛ این مدل که تنها با سیستم انتقال قدرت محور عقب در دسترس خواهد بود، حدود ۹ هزار دلار، ارزان‌تر از مدل 3 با شعاع حرکتی بالاتر (Long Range) است. علاوه بر این، مدل 3 جدید در مقایسه با نسخه‌ی Long Range، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به‌بیش از ۵.۵ ثانیه زمان (۵.۶ ثانیه در صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت، ۱.۱ ثانیه بیشتر از مدل گران‌تر) نیاز دارد.نهایت سرعت مدل 3 گران‌تر، ۲۳۳ کیلومتر بر ساعت است؛ اما نسخه‌ی میانی بیشتر از ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت سرعت‌ نمی‌گیرد.

tesla model 3

فناوری پک باتری دو مدل یکسان است، ولی نسخه‌ی جدید با ظرفیت ۴۱۸ کیلومتر در کنار ۴۹۸ کیلومتر شعاع حرکتی گران‌ترین تیپ مدل 3 قرار می‌گیرد. در بیانیه‌ی تسلا آمده است:

با افزایش تولید و فروش مدل 3، ما به حجم ثابتی در ظرفیت تولید رسیده‌ایم؛ به‌همین دلیل، امکان تنوع محصولات و عرضه به مشتریان بیشتر، فراهم شده است. باتری جدید با شعاع حرکتی متوسط، این هفته در ایالات متحده و کانادا تولید می‌شود تا پاسخ‌گوی تقاضای مشتریان ظرفیت پیماپیش مختلف و مالکان مدل 3 باشد.
تسلا مدل   model 3 Tesla
Tesl Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
tesla model 3

با عرضه‌ی مدل 3 جدید، فروش نسخه‌ی با شعاع حرکتی بیشتر به‌همراه سیستم انتقال قدرت محور عقب متوقف شده است؛ گران‌ترین مدل 3، تنها در یک  تیپ تمام چرخ محرک (AWD) با دو موتور الکتریکی در دسترس است. مدیران ارشد تسلا همچنین اشاره کردند که ارزان‌ترین نسخه سدان تمام برقی مدل 3 با قیمت ۳۵ هزار دلار، حدود ۴ تا ۶ ماه دیگر به‌بازار خواهد رسید. ماسک پیش از این اعلام کرده بود که عرضه‌ی زودهنگام و سریع این نسخه، باعث کاهش نقدینگی و سقوط تسلا خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات