اپل، هواوی و کوالکام برترین مشتریان تراشه ۷ نانومتری TSMC سال ۲۰۱۹ خواهند بود

یک‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت‌های اپل، هواوی و کوالکام برترین و مهمترین مشتریان تراشه‌ی ۷ نانومتری TSMC در سال آینده‌ی میلادی خواهند بود.
تبلیغات

TSMC، یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی تراشه در جهان، معتقد است که در سال آینده‌ی میلادی، بهترین مشتریان‌ تراشه‌ی ۷ نانومتری‌اش شرکت‌های اپل، هواوی و کوالکام خواهند بود. 

کوالکام برای تولید تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی خود از سری ۸۰۰ اسنپدراگون، روی تراشه‌ی ۷ نانومتری TSMC‌ حساب باز کرده است. اپل نیز قصد دارد برای تولید تراشه A13 جهت استفاده در گوشی‌های آیفون ۲۰۱۹ از تراشه‌ی جدید TSMC‌ استفاده کند. پیشتر گفته شده بود که TSMC تراشه آیفون و آیپدهای ۲۰۱۸ اپل را مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری تولید می‌کند. سایر طراحان تراشه از جمله انویدیا، AMD و Xilinx، همچنین تعدادی از شرکت‌هایی که در زمینه‌ی تولید تراشه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت ‌می‌کنند، منتظر تراشه‌ی ۷ نانومتری TSMC هستند. 

طراحی لیتوگرافی ۷ نانومتری، در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۰ درصد درآمد این شرکت را به خود اختصاص خواهد داد. انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ میلادی با آغاز تولیدتراشه‌ی ۷ نانومتری با روش جدید و متفاوت لیتوگرافی ماوراء بنفش (EUV)، این رقم افزایش یافته و به بیش از ۲۰ درصد برسد. پیشتر گفته شده بود که تراشه‌های ۷ نانومتری ۲۰ درصد از درآمد سال ۲۰۱۹ TSMC را تشکیل خواهند داد. به‌لطف فرآیند تولید EUV، امکان تولید تراشه‌های قدرتمند امکان‌پذیر می‌شود. این فرآیند تولید جدید به شرکت‌هایی هچون TSMC کمک می‌کند تا بتوانند تراشه‌هایی با عملکرد بهتر تولید کنند. هفته‌ی گذشته، سی‌.سی. وِی، مدیرعامل TSMC در جمع سرمایه‌گذاران شرکت اعلام کرد که تولید انبوه تراشه‌ی ۷ نانومتری مبتنی بر فرآیند تولید EUV، در سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. البته گفتنی است که بیشتر تراشه‌هایی که در سال آینده‌ی میلادی توسط این شرکت تولید می‌شوند، قرار است با همان روش تولید نسل اول تراشه‌های TSMC ساخته شده و بازار عرضه شوند. انتظار می‌رود با توجه به سفارش‌هایی که TSMC‌ از سوی شرکت‌هایی همچون اپل، هواوی و AMD دریافت می‌کند، تولید تراشه‌ی ۷ نانومتری برای TSMC‌درآمدزا بوده و منجر به افزایش درآمد این شرکت شود. 

در فصل فعلی و سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸، TSMC انتظار دارد که درآمدی بین ۹.۳۵ میلیارد دلار و ۹.۴۵ میلیارد دلار داشته باشد. این رقم نسبت به درآمد فصل قبل در حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. برآورد رشد درآمد TSMC برای سال جاری میلادی ۶.۵ درصد تخمین زده می‌شود که رقمی کمتر از رقم پیش‌بینی‌شده‌ی اولیه‌ است که رشد درآمد ۷ درصد تا ۹ درصد را برآورده کرده بود. کاهش تقاضای فناوری ماینینگ ارز رمزنگاری‌شده نسبت به آنچه انتظار می‌رفت، یکی از دلایل کاهش رشد درآمد پیش‌بینی‌شده برای این شرکت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات