تیم کوک خواستار حذف گزارش بلومبرگ در رابطه با جاسوسی چینی‌ها از اپل شد

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک در گفتگویی با BuzzFeed در واکنش به انتشار گزارش مربوط به جاسوسی از سرور‌های اپل توسط چینی‌ها با استفاده از میکرو‌چیپ‌ها، از بلومبرگ خواسته تا این گزارش را حذف کند.
تبلیغات

تیم کوک، مدیرعامل اپل برای اولین بار به گزارش بلومبرگ در رابطه با جاسوسی چینی‌ها از سرور‌های اپل با استفاده از میکرو‌چیپ‌ها واکنش نشان داد. تیم کوک در گفتگو با BuzzFeed از بلومبرگ خواست تا این گزارش را که براساس آن چینی‌ها از طریق میکروچیپ‌ها به سرقت اطلاعات از سرورهای اپل پرداخته‌اند، حذف کند. کوک در این خصوص چنین اظهارنظر کرده است:

چنین اتفاقی روی نداده است. این موضوع واقعیت ندارد.

گزارش بلومبرگ نشان از این داشت که جاسوسان چینی موفق شده‌اند تا با استفاده از میکروچیپ‌هایی که در سرور‌های Supermicro کار گذاشته‌اند، به زیرساخت اطلاعاتی شرکت‌هایی نظیر آمازون و اپل نفوذ کرده و به شنود اطلاعات بپردازند. دولت چین با استفاده از این میکرو‌چیپ‌ها توانسته تا به اطلاعات ردوبدل‌شده که روی این سرور‌ها بوده دسترسی پیدا کند.

پس از انتشار گزارش بلومبرگ، اپل به‌صورت رسمی با انتشار بیانیه‌ای تمام آنچه را که بلومبرگ در گزارش خود مدعی شده بود، رد کرد. اپل اعلام کرد که هیچ‌گاه میکروچیپ، نشانه‌هایی از نفوذ سخت‌افزاری یا روزنه‌های امنیتی را در سرور‌های خود پیدا نکرده است. بلافاصله پس از انتشار این بیانیه، جورج استَثِکوپولوس، مدیر بخش امنیت اپل با ارسال نامه‌ای به کنگره‌ی آمریکا، نفوذ در سرور‌های اپل توسط چینی‌ها را تکذیب کرد.

تیم کوک در این خصوص گفت:

اپل از ابتدا در قبال این موضوع به‌صورت روشن اعلام کرده که چنین اتفاقی روی نداده؛ اپل به تمام سوالات مطرح‌شده پاسخ داده است.

بیانیه‌ی اپل در کنار واکنش مدیران این شرکت انتقادات چهره‌های امنیتی ایالات متحده در رابطه با نبود مستندات کافی برای اثبات جاسوسی چینی‌ها را تایید می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات