پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال با فرمان صوتی گوگل اسیستنت قفل‌گشایی نمی‌شوند

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
کاربران گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال دیگر نمی‌توانند با فرمان صوتی «Ok Google» قفل گوشی خود را باز کنند.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته، گوگل در پست وبلاگ خود ویژگی‌های جدید گوگل اسیستنت را برای گوشی‌های هوشمند پیکسل ۳، پیکسل ۳ ایکس ال و سایر محصولات گوگل که با دستیار هوشمند سازگاری دارند، معرفی کرد. یکی از ویژگی‌هایی که از سوی گوگل مطرح شد، امکان دسترسی به گوگل اسیستنت در زمان قفل بودن نمایشگر گوشی بود.

با این وجود، ظاهرا کاربران گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال گوگل دیگر می‌توانند با کمک ویژگی Voice Match در تنظیمات گوگل اسیستنت، قفل گوشی‌های هوشمند خود را باز کنند. گوگل اعلام کرد: 

با کمک تنظیمات جدید و شخصی‌سازی‌شده‌ی گوگل اسیستنت، کاربران می‌توانند بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی، برخی فرمان‌های صوتی را به گوگل اسیستنت بدهند و از امکانات جدید آن استفاده کنند. 
گوگل اسیستنت

این ویژگی قطعا برای کاربرانی که قبلا گوشی‌ آیفون داشته‌اند و اکنون با گوشی اندرویدی کار می‌کنند، ویژگی بسیار مطلوب و مناسبی خواهد بود.  پس از بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد که تغییر ناخوشایند دیگری نیز در گوگل اسیستنت مشاهده می‌شود. ظاهرا در گوشی‌های گوگل پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال، کاربران دیگران نمی‌توانند با گفتن فرمان صوتی «Ok Google» قفل گوشی هوشمند خود را باز کنند. 

گوگل در صفحه‌ی پشتیانی رسمی خود اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های گوگل اسیستنت در زمان قفل بودن نمایشگر ارائه داده و در عین حال محدودیت‌های موجود در سفارشی کردن تنظیمات گوگل اسیستنت را مشخص کرده است. با توجه به اطلاعات منتشرشده در این صفحه‌ی رسمی گوگل، در صورت قفل بودن نمایشگر، گوگل اسیستنت تنها در برخی موارد از جمله دریافت نوتیفیکیشن‌های ایمیل، تقویم گوگل، مخاطبین، یادآوری‌ها، حافظه‌ی کمکی و لیست خرید به کاربر کمک کند. اگر کاربر بخواهد تماس بگیرد، برای شخصی پیامی ارسال کند، صورت حسابی را پرداخت کند یا به قسمت آلبوم تصاویر و ویدئوها دسترسی داشته باشد که عموما حوزه‌های حساس و شخصی هستند، باید ابتدا قفل گوشی هوشمند را باز کند. 

براساس گزارش منتشرشده در وب‌سایت Piunikaweb، کاربران پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال نمی‌توانند با کمک ویژگی Voice Match قفل گوشی‌های هوشمند خود را باز کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات