فناوری هوشمند چراغ‌های فولکس واگن معرفی شد

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
فولکس‌واگن از چند طرح مفهومی چراغ و سیستم روشنایی برای خودروهای خودران آینده رونمایی کرد که افزایش ایمنی و ارتباط بهتر با عابرین پیاده را نشان می‌دهد.
تبلیغات

در آینده خودروهای خودران باید با عابران پیاده و رانندگان خودروهای معمولی ارتباط برقرار کنند. فولکس‌واگن با پیاده‌سازی طرح مفهومی امکان برقراری ارتباط بین خودروهای خودران، معمولی و عابران پیاده را پیش‌بینی کرده است.

Volkswagen matrix LED headlight / چراغ ماتریسی LED فولکس‌واگن

در بیانیه فولکس‌واگن اعلام شد که تعدادی از مهندسان این شرکت برای تبدیل سیستم روشنایی خودرو به ابزار ارتباطی، در حال فعالیت هستند. فولکس‌واگن این‌طور تصور می‌کند که در خودرو زمینه‌های جدیدی برای طراحی گرافیک روی جاده یا در اجزای سیستم روشنایی وجود خواهد داشت. نمونه اولیه از چنین خودرویی نشان داد که چگونه یک صفحه نمایش در جلوپنجره و بخش عقب می‌تواند  به دیگر رانندگان هشدار دهد؛ این هشدارها می‌توانند شامل اطلاع‌رسانی در مورد ازدحام و ترافیک پیش‌رو یا ارتباط با عابران پیاده برای عبور و مرور باشد.

Volkswagen matrix LED headlight / چراغ ماتریسی LED فولکس‌واگن

با این حال، هنوز هیچ استانداردی در مورد چگونگی ارتباط خودروهای خودران وجود ندارد. مدیران ارشد فولکس‌واگن می‌گویند تولیدکنندگان، قطعه‌سازان، دانشگاه‌ها و مقامات دولتی روی زبانی مشترک و ساده فکر می‌کنند که ارتباط بین خودروهای جدید و انسان‌ها، به‌راحتی انجام شود.

Volkswagen matrix LED headlight / چراغ ماتریسی LED فولکس‌واگن

علاوه بر این، خودروهای معمولی نیز می‌توانند به‌کمک سیستم‌های روشنایی و نورپردازی آینده، ایمنی خود را بهبود ببخشند. به عنوان مثال خودروی فولکس‌واگن می‌تواند فلش‌هایی روی سطح جاده نشان دهد که جهت حرکت و پیچیدن را مشخص کند. همچنین فناوری مادون قرمز می‌تواند عابران پیاده یا حیوانات را در طول شب مشخص کند؛ چراغ ماتریسی LED بدون خیره کردن (کور کردن) چشم افراد یا حیوانات، به سرعت حضور آن‌ها را تشخیص داده و برجسته می‌کند. این فناوری می‌تواند در جاده‌های کوهستانی و هنگام شب، علامت‌های منحنی روی سطح جاده رسم کند. چراغ‌های ماتریسی (HD-LCD) جدید فولکس‌واگن حدود ۳۰ هزار نقطه نوری قابل کنترل دارند، که بیش‌تر از استاندارد مورد استفاده در سیستم‌های تجاری موجود است.

Volkswagen matrix LED headlight / چراغ ماتریسی LED فولکس‌واگن

فولکس‌واگن همچنین از نمونه‌هایی رونمایی کرد که در آن مالک خودرو می‌تواند آرایه چراغ راهنمای سفارشی برای عقب ایجاد کند؛ در این حالت چراغ راهنما می‌تواند خود به سایر رانندگان هشدار دهد.  چراغ هوشمند حتی می‌تواند سطح شارژ باتری خودروی برقی را نشان دهد یا خطوط راهنمایی  هنگام شب در فضای پارکینگ برای کمک به مانور آسان رانندگان روی زمین نمایش دهد (مانند پروژکتور). این حالت سفارشی که دستیار پارک نوری (optical park Assist) نامیده می‌شود، هنگام استفاده از دنده عقب به عابران پیاده و خودروهای پشت سر هشدار می‌دهد.

Volkswagen matrix LED headlight / چراغ ماتریسی LED فولکس‌واگن

فولکس‌واگن اولین شرکتی نیست که چنین چراغ‌ها و سیستم‌های روشنایی برای خودروهای آینده اختراع کرده است. مرسدس بنز در سال ۲۰۱۶ از چراغ‌های با وضوح بالا (High-Definition Headlights)‌ رونمایی کرد که طرح شکل‌ها و کلمات را برای کمک به رانندگان روی سطح جاده نمایش می‌دهد. چراغ‌های HD می‌توانند حتی در جاده‌هایی که خطوط آن از بین رفته است و مرز بین دو سمت وجود ندارد، طرح خطوط ترافیکی را ترسیم کنند.

در حالی که آمریکایی‌ها هنوز هم به علت قوانین منسوخ شده از چراغ‌های پیشرفته ماتریسی استفاده نمی‌کنند، اما شرایط آن‌ها نیز به زودی تغییر خواهد کرد. به درخواست NHTSA، مقررات جدید برای استفاده از چراغ‌های ماتریسی پیشنهاد شده است. قوانین جدید به خودروسازان اجازه می‌دهد تا از چراغ‌های ماتریس LED با نور بالای تطبیقی ثابت در خودروهایشان استفاده کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات