پورشه به دنبال عرضه اولیه سهام و جذب سرمایه

جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر ارشد مالی پورشه معتقد است که تشکیل سوپرگروه و عرضه اولیه سهام در بورس، ارزش این شرکت را به حدود ۸۰ میلیارد دلار خواهد رساند.
تبلیغات

عمومی شدن یک شرکت با عرضه اولیه سهام در بورس (ipo)، روشی سریع برای افزایش سرمایه است؛ پس از رسوایی دیزل‌گیت، گروه خودروسازی فولکس‌واگن به دنبال این روش برای افزایش سرمایه خود است. پورشه (Porsche) نیز در صورت علاقه‌مندی، می‌تواند سرمایه خود را با عرضه اولیه سهام افزایش دهد.

سهام بورس

لوتز میشکه، مدیر مالی ارشد پورشه به تازگی این ایده را در جریان رویداد رسانه‌ای برای خودروی الکتریکی تایکان (Taycan) مطرح کرد. میشکه گفت:

ارزش پورشه می‌تواند بین ۶۹.۴ تا ۸۱ میلیارد دلار باشد. سرمایه‌های جذب شده از طریق عرضه اولیه سهام، توسعه آینده را تضمین می‌کند؛ چرا که صنعت با بزرگترین تحول تاریخ خود مواجه شده است.

در حالی که این ایده توسط مدیر ارشد مالی پورشه مطرح شد، اما مقامات اسپرت‌ساز اشتوتگارت در بیانیه‌ای اعلام کردند این شرکت هنوز برنامه‌ای برای عرضه اولیه سهام خود ندارد. در این بیانیه تمام گزارش‌ها در مورد ادعای عرضه اولیه سهام پورشه در بورس تکذیب شد.

فراری
گروه فولکس‌واگن همچنین می‌تواند یک سوپرگروه با بوگاتی، لامبورگینی، بنتلی و پورشه برای عرضه اولیه سهام در بازار بورس تشکیل دهد. فراری IPO موفقیت‌آمیزی دارد و استون مارتین نیز اخیراً تمایل خود را برای عرضه اولیه سهام در بورس اعلام کرد. گرچه هنوز تصمیم‌گیری قاطعی در مورد ورود به بازار سرمایه و بورس صورت نگرفته است، اما مک‌لارن و کازورث (Cosworth) نیز در آینده نزدیک قصد دارند وارد این بازار شوند. 

بلومبرگ گزارش داد که بازده عملیاتی بیش از ۱۷ درصد فروش پورشه، به ۳۷.۶۸ میلیارد دلار می‌رسد. با توجه به افزایش ارزش فراری پس از عرضه اولیه سهام در بورس و تمایل فولکس‌واگن برای ایجاد گروه لوکس به رهبری پورشه، به نظر می‌رسد که ورود زیرمجموعه لوکس فولکس‌واگن به بازار سرمایه بتواند ارزش برند آن را افزایش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات