دو نرخی کردن بنزین ازسوی دولت ممنوع است

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، که دونرخی کردن بنزین ممنوع است و قیمت سوخت تا پایان سال جاری گران نخواهد شد.
تبلیغات

این روزها اخبار متناقضی در مورد دونرخی شدن بنزین شنیده می‌شود که نشان از تقابل دولت و مجلس شورای اسلامی است. ابتدا خبر مربوط به‌صدور دستور دونرخی کردن بنزین و احیای کارت سوخت خودرو توسط یک خبرگزاری منتشر می‌شود؛ در ادامه خبرگزاری دیگری به نقل از مقامات دولتی، افزایش قیمت بنزین و دونرخی کردن آن را تکذیب می‌کند. اما این نقل و تکذیب‌ها گرهی از مشکلات مردم نمی‌کاهند و تنها بر سردرگمی آن‌ها می‌افزایند.

در ادامه تقابل مجلس و دولت، عبدالله سامری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال دونرخی شدن بنزین تا پایان سال جاری، گفت:

به هیچ‌وجه موضوع دونرخی شدن بنزین، نه از سوی دولت و نه مجلس مطرح نیست. طبق مصوبه مجلس و براساس قانون بودجه سال ۹۷، دولت موظف شده تا نرخ بنزین را تا پایان سال جاری ثابت نگه دارد و هرگونه تغییر یا افزایش قیمت بنزین ممنوع و خلاف مصوبه مجلس شورای اسلامی است.
عبدالله سامری

نماینده مردم خرمشهر در مجلس با تأکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین موجب می‌شود تا تورم در قیمت انواع کالاهای اساسی بیش‌تر شود، اظهار داشت:

نمایندگان مردم در مجلس با هرگونه تغییر یا افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی مخالف‌اند. ما هم در مجلس می‌پذیریم که قیمت بنزینی که به مردم در کشور عرضه می‌شود، واقعی نیست و با قیمت واقعی آن فاصله بسیاری دارد، اما در شرایط فعلی هرگونه افزایش قیمت یا دونرخی کردن آن به صلاح کشور نیست و موجب فشار بیش‌تر به اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه می‌شود.
قاچاق سوخت بنزین

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد:

درخواست بنده از دولت این است که در شرایط فعلی یارانه‌‌‌های بیش‌تری برای بنزین اختصاص دهد تا از قاچاق آن نیز جلوگیری به عمل آید؛ مجلس نیز در این مسیر یار و کمک‌کار دولت خواهد بود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات