رکوردشکنی نتفلیکس با ۱۳۷ میلیون کاربر در سطح جهان

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نتفلیکس موفق به جذب ۷ میلیون کاربر جدید شده و تعداد کاربران خود را در سراسر جهان به بیش از ۱۳۷ میلیون نفر رسانده است.
تبلیغات

نتفلیکس همچنان به رکوردشکنی خود ادامه می‌دهد؛ براساس جدیدترین آمارهای ارائه‌شده، بزرگ‌ترین سرویس استریم ویدیوی جهان موفق شده تا ۷ میلیون نفر دیگر را به جمع مشترکان خود اضافه کند و به این ترتیب با ۱۳۷ میلیون مشترک عملکردی فراتر از انتظارات را رقم بزند. ۷ میلیون مشترک جدید جذب‌شده، یک سوم بیشتر از پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط متخصصان وال استریت است.

پیش از این، بسیاری از تحلیل‌گران از کاهش شتاب رشد تعداد کاربران نتفلیکس اظهار نگرانی کرده بودند؛ اما ارزش سهام نتفلیکس که هم‌اکنون نیز رشد ۷۸ درصدی از ابتدای سال مال جاری را تجربه کرده، ۱۴ درصد رشد داشته و به ۳۹۴.۲۵ دلار در هر سهم رسیده است. این افزایش رشد کابران، پس از آن محقق شد که سه ماه پیش، سرمایه‌گذاران ارزش سهام این شرکت را به‌خاطر عدم دستیابی به پیش‌بینی‌های کارشناسان، با افت ۱۴ درصدی روبرو کرده بودند.

نکته‌ی قابل توجه این است که افزایش ارزش سهام نتفلیکس، ارزش سهام شرکت‌های آلفابت، فیسبوک و آمازون را نیز یک درصد افزایش داده است. این شرکت‌ها به‌ نام گروه FANS شناخته می‌شوند و بیشترین رشد ارزش سهام را نسبت به دیگران دارند.

نتفلیکس در سال جاری، ۸ میلیارد دلار برای افزایش تولید محتوای تصویری سرمایه‌گذاری کرده است. آنها در سه‌ماهه‌ی سال ۲۰۱۸ یکی از بزرگترین عرضه‌های فیلم و سریال را انجام دادند. سریال‌های محبوبی همچون Orange is the New Black و Bojack Horseman در لیست ارائه‌ی فصل جدید این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم قرار داشتند.

netflix

افزایش آمار کاربران نتفلیکس، پیش‌بینی‌ها را هم در آمریکا و هم در دیگر مناطق جهان پشت سر گذاشته است. آنها در آمریکا رشد ۱.۱ میلیون کاربری را تجربه کردند؛ درحالی‌که پیش‌بینی‌ها عدد ۶۷۴ هزار را برای آنها تخمین زده بود. در دیگر نقاط جهان نیز پیشرفت آنها ۵.۹ میلیون کاربر بوده که از پیش‌بینی ۴.۵ میلیونی کارشناسان فراتر رفته است. پیش‌بینی خود شرکت برای فصل چهارم ۲۰۱۸، حدود ۱‍.۸ میلیون کاربر برای آمریکا و ۷.۶ میلیون در دیگر نقاط جهان است.

رقابت

Netflix در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸، بیش از ۶۷۶ ساعت محتوای اختصاصی تولید و پخش کرده است که نسبت به سال گذشته، رشد ۱۳۵ درصدی را نشان می‌دهد. البته آنها هزینه‌های زیادی نیز برای این تولید متحمل شدند و ۷.۵ میلیارد دلار در طول سه سال، اوراق قرضه تهیه کرده‌اند.

در این میان، رقبای بزرگ و ثروتمندی همچون آمازون، و سرویس آتی دیزنی و ای‌تی‌اند‌تی در سال آینده، آماده‌ی حمله به بازار نتفلیکس هستند. به‌هرحال درآمد نتفلیکس در فصل گذشته از ۱۲۹.۶ میلیون دلار به ۴۰۲.۸ میلیون دلار و حدود ۸۹ درصد برای هر سهم رسیده است. تحلیلگران پیش از این درآمد ۶۸ سنت را برای هر سهم متصور شده بودند. درآمد کل آن‌ها نیز از ۲.۹۸ میلیارد دلار در سال گذشته به ۴ میلیارد دلار رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات