همکاری نزدیک فورد و فولکس واگن؛ احتمال شکل‌گیری اتحاد

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
فولکس‌واگن و فورد مدتی است همکاری‌های خود را بیشتر کرده‌اند؛ احتمال ایجاد یک اتحاد یا حتی ادغام این دو برند بزرگ، وجود دارد.
تبلیغات

اوایل سال جاری اخباری در مورد مذاکرات بین فولکس‌واگن و فورد برای توسعه و تولید انواع خودرو به‌منظور کاهش هزینه‌ها، منتشر شد. مشارکت دو خودروساز بزرگ با تولید خودروهای باری تجاری آغاز شد، اما این همکاری می‌تواند به سایر بخش‌ها و محصولات نیز گسترش یابد. گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که مذاکرات میان خودروسازان آمریکایی و آلمانی می‌تواند منجر به مشارکتی بسیار بیش‌تر و نزدیک‌تر شود؛ شاید حتی چیزی نزدیک به ادغام، که در این صورت بازار جهانی خودرو را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

Ford / وانت فورد

فولکس‌واگن و فورد در بازارهای مختلف حضور پررنگی دارند هستند و هم‌پوشانی محصولات این دوشرکت، کم است. فورد در تولید وانت پیک‌آپ بسیار خوب عمل می‌کند، در حالی‌که فولکس‌واگن به زودی مجموعه‌ای از انواع خودروی برقی در سبد محصولات خواهد داشت. فولکس‌واگن در چین به خوبی عمل می‌کند، اما در ایالات متحده فعالیت ضعیفی دارد؛ در حالی که شرایط برای فورد در ایالات متحده و چین کاملاً متفاوت است.

Volkswagen Electric car Recall / فراخوان خودروی برقی فولکس‌واگن

در گزارش جدید تعدادی از تحلیلگران اشاره می‌کنند که هر دو خودروساز می‌توانند میلیون‌ها دلار از طریق همکاری نزدیک صرفه‌جویی کنند. جان مک‌الروی در این زمینه گفت:

ما نیاز به تلفیق زیادی در صنعت خودرو داریم. شرکت‌های خودروسازی زیادی در دنیا وجود دارند که برندها و مدل‌های مختلفی تولید می‌کنند. ادغام این شرکت‌ها می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای طرفین ایجاد کند؛ دو شرکت فورد و فولکس‌واگن می‌توانند پلت‌فرم‌ها و سیستم‌های محرکه خودروهایشان را به اشتراک بگذارند تا منافع بیش‌تری کسب کنند.
فولکس واگن

توماس سدران، رئیس هیئت مدیره فولکس‌واگن چند ماه پیش به خبرگزاری‌های آلمان گفت:

امکان تولید مشترک خودرو با فورد وجود دارد و این بخشی از مذاکرات طرفین است. من از همه می‌خواهم که صبر و شکیبایی پیشه کنند تا آینده همه چیز را مشخص کند. فولکس‌واگن و فورد در آینده نزدیک نتیجه مذاکرات خود را به طور عمومی اعلام خواهند کرد.
دایملر رنو نیسان

با این وجود، برخی تحلیلگران با دیده شک و تردید به این ادغام می‌نگرند و به‌جدایی دایملر و کرایسلر اشاره می‌کنند. ژئوف بوریس، مشاور بخش خودرو در این زمینه گفت:

تفاوت و نقطه جدایی فولکس‌واگن و فورد، بیش‌تر فرهنگی است؛ فرهنگ آمریکایی فورد با فرهنگ آلمانی فولکس‌واگن تفاوت‌های بسیار زیادی دارد و همین مسئله می‌تواند مشکلاتی در روند ادغام ایجاد کند.

با این حال برخی تحلیلگران نیز معتقد هستند، همکاری و مشارکت نزدیک فولکس‌واگن و فورد می‌تواند آن‌ها را بر بازار و صنعت خودرو کاملاً مسلط کند. این تحلیلگران به روند رو به رشد اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی اشاره می‌کنند و آن را نمونه‌ بارزی از موفقیت اتحاد بر می‌شمارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات