تراشه‌ Exynos Auto و سنسور تصویر ISOCELL Auto سامسونگ معرفی شدند

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ تراشه‌‌ی جدید خود به نام‌ Exynos Auto و سنسور تصویر جدید ISOCELL Auto مخصوص خودروهای هوشمند را معرفی کرد.
تبلیغات

بازار خودروهای هوشمند داغ است و سامسونگ نیز با این بازار و نیازهای آن بیگانه نیست. براساس آخرین خبرها، سامسونگ، تراشه‌ی جدید مخصوص خودروهای هوشمند به نام‌های Exynos Auto و سنسور تصویر جدید و پیشرفته‌ی  ISOCELL Auto را معرفی کرد.

طبق اعلام غول بزرگ فناوری کره‌ی جنوبی، هر دو محصول جدید قابلیت‌های خوبی برای تشخیص دقیق اجسام و همچنین جاده‌ها، بستر ارتباط سریع و قدرت پردازش گرافیکی و پردازش داده بالایی دارند. 

تراشه‌ی Exynos Auto سامسونگ مخصوص خودروهای هوشمند طراحی شده است و از پردازنده‌ی اصلی چند هسته‌ای سفارشی و GPU پیشرفته بهره می‌برد. سامسونگ ادعا می‌کند که آخرین تراشه‌‌ی توسعه یافته توسط این شرکت، پردازنده‌ی قدرتمندی دارند و می‌توانند با چندین سیستم عامل در نمایشگرهای جداگانه مورد استفاده قرار گیرد. به‌علاوه همزمان دارای قدرت پردازشی لازم برای نمایش رابط کاربری نیز هست.

سنسور تصویر سامسونگ

تراشه‌ی مذکور می‌تواند به‌صورت همزمان تا چهار نمایشگر HD را پشتیبانی کند که شامل نمایشگر واقعیت افزوده موسوم به هدآپ دیسپلی (heads-up display) و نمایشگر اصلی مخصوص سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی (infotainment) تعبیه شده روی داشبورد می‌شود. همچنین، این تراشه دارای مودم LTE یکپارچه است که از فناوری‌هایی مانند تجمیع فرکانس (carrier aggregation) و آنتن‌های MIMO پشتیبانی می‌کند. این فناروی‌ها منجر به بالا رفتن سرعت انتقال داده‌ها می‌شود که در وسایل نقلیه مجهز به سیستم‌های ارتباطی مورد نیاز است. این مودم همچنین می‌تواند به شبکه‌های 2G و 3G متصل شود. سامسونگ ادعا می‌کند که نسخه‌های بعدی این تراشه از مودم‌هایی با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های 5G بهره خواهند برد.

به غیر از سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی، سازندگان خودروهای هوشمند ممکن است نیاز به تراشه‌هایی داشته باشند که بتواند به‌صورت یکپارچه از سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی و سیستم‌های رانندگی پیشرفته خودرو پشتیبانی کند. براساس آخرین گزارش‌های منتشر شده انتظار می‌رود که سامسونگ تولید انبوه تراشه‌های جدید خود را قبل از پایان سال جاری میلادی آغاز کند. همچنین سامسونگ قصد دارد تا تراشه‌ی Exynos Auto را به آئودی عرضه کند. پیشتر، آئودی که شرکت خودروساز آلمانی است از تراشه‌های کوالکام برای محصولات خود استفاده می‌کرد. شایعه‌های اخیر حاکی از این است که برخی از مدل‌های آئودی ۲۰۱۹ با تراشه‌ی جدید سامسونگ به بازار عرضه می شوند.

سنسور تصویر سامسونگ

سامسونگ همزمان با معرفی تراشه‌ی اکسینوس مخصوص خودروهای هوشمند، سنسور تصویر جدید خود را به نام  ISOCELL Auto معرفی کرد. ISOCELL Auto متشکل از سنسورهای تصویر با تکنولوژی پیشرفته‌ی پیکسل برای بالا بردن حساسیت نوری و وضوح تصویر طراحی شده است.  فناوری‌های به‌کار برده شده در توسعه‌ی این سنسور تصویر، باعث افزایش دقت در تشخیص اشیاء و جاده‌ها حتی در محیط‌های کم نور خواهد شد. سنسور تصویر همچنین دارای دامنه‌ی پویای گسترده‌ای است که تشخیص اشیاء را در محیط‌های با کنتراست نور بالا مانند رانندگی در تونل‌ها بهبود می‌بخشد. سامسونگ ادعا می‌کند که سنسور تصویر ISOCELL Auto می‌تواند دمای بین ۴۰- تا ۱۰۵ درجه‌ی سلسیوس را تحمل کند. سامسونگ پیش از عرضه‌ی آخرین محصولات حوزه‌ی نیمه‌هادی خود به بازار، کاربرد این تراشه و سنسور تصویر را مشخص کرده است. تراشه و سنسور جدید  سامسونگ قرار است در پلتفرم خودروهای خودران DRVLINE و پلتفرم مبتنی بر بیکسبی با داشبورد دیجیتال (ٰٰdigital cockpit) با نام تجاری QLED Auto مورد استفاده قرار گیرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات