گوگل در پیکسل 3 ایکس ال از پنل اولد سامسونگ استفاده کرده است

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد که گوگل با درس گرفتن از اتفاقات ناخوشایند نسل پیشین گوشی‌های پیکسل، در پیکسل ۳ ایکس ال از پنل اولد سامسونگ استفاده کرده است.
تبلیغات

موفقیت‌ سامسونگ در تولید پنل‌ِ اولد باعث شده تا این شرکت به‌ نوعی تولید این پنل‌ها را به انحصار خود در بیاورد. قدرت تولید انبوه پنل‌ها در کنار حفظ کیفیت بالای آن‌ها باعث شده تا اهالی سامسونگ بتوانند این حوزه را به زیرِ سلطه‌ی خود بکشند.

حال به‌نظر می‌رسد که شرکت گوگل با درس گرفتن از تجربه‌ی تلخ سالِ گذشته با پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال، امسال تصمیم گرفته تا برای پیکسل ۳ ایکس ال از پنل‌های اولد شرکت سامسونگ استفاده کند. سال گذشته دیگر همتای کره‌ای سامسونگ، یعنی ال‌جی وظیفه‌ تأمین نمایشگر پرچمداران گوگلی را بر عهده داشت؛ اما طبق اطلاعات جدیدی که پس از کالبدشکافی پیکسل ۳ ایکس ال منتشر شده، امسال این تولیدکننده جای خود را به سامسونگ داده است.

این نخستین باری نیست که اهالی سامسونگ برای رقبای خود پنل صفحه‌نمایش تولید می‌کنند. آن‌ها سال گذشته نیز وظیفه‌ی تولید نمایشگرِ اولد آیفون ۱۰ اپل را بر عهده داشتند.

پیکسل ۳ ایکس ال / پنل اولد

وبسایت iFxit که طبق سنت همیشگی اقدام به کالبدشکافی دستگاه‌های جدید بازار می‌پردازد، این بار علاوه بر تأیید استفاده از پنلِ سامسونگ در پیکسل ۳ ایکس ال، از بهبود دقت و شدت رنگ در این گوشی نسبت به نسل پیشین صحبت کرده است.

خوب است بدانید که گوگل برای نخستین‌بار این نسل از گوشی‌های خود را به‌صورت کامل توسط مهندسین خود توسعه داده است؛ همچنین وظیفه‌ی تولید و مونتاژ این دستگاه‌ها بر عهده‌ی شرکت نام آشنایی فاکسکان بوده که برای سالیان متمادی اقدام به ساخت آیفون‌های اپل می‌کند.

حال با توجه به آغاز عرضه‌ی Pixel 3‌ و Pixel 3 XL در بازارهای جهانی، باید منتظر ماند و عملکرد گوگل را از حیث فروش این دستگاه‌ها نظاره کرد؛ بدونِ شک عملکرد قوی پرچمداران اهالی مانتین‌ ویو و درخواست بالای مشتریان برای آن سود بسیاری را برای سامسونگ به‌ارمغان خواهد آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات