فیسبوک از تصاویر سه بعدی پشتیبانی می‌کند

یک‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
فیسبوک از امروز از تصاویر سه بعدی پشتیبانی می‌کند. این تصاویر در فید خبری و با هدست‌های واقعیت مجازی قابل مشاهده هستند.
تبلیغات

فیسبوک اعلام کرد که از امروز، قابلیت تصاویر سه‌بعدی در دسترس است. این تصاویر هم در فید خبری و هم با هدست‌های واقعیت مجازی قابل مشاهده هستند. در تصاویر سه‌بعدی به صحنه، عمق و حرکت افزوده می‌شود تا تصویر زنده به‌نظر برسد.

بعد از گرفتن یک عکس در حالت پرتره با یک گوشی هوشمند سازگار، می‌توانید آن را به‌صورت یک تصویر سه‌بعدی روی فیسبوک به اشتراک بگذارید تا بقیه کاربران بتوانند روی تصویر شما، اسکرول، جابه‌جایی و چرخش انجام دهند. این قابلیت طبق گفته‌ی فیسبوک، مانند آن است که از پشت یک پنجره به صحنه نگاه کنید.

این تکنولوژی از داده‌های مربوط به عمق که در حالت پرتره به همراه تصاویر ثبت می‌شوند، استفاده می‌کند. آیفون ۷ پلاس، ۸ پلاس، X و XS از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. هیچ اشاره‌ای به پشتیبانی از تصاویر ثبت‌شده در حالت پرتره با پیکسل گوگل نشده است.

در ویدیوی زیر می‌توانید چگونگی ایجاد یک تصویر سه‌بعدی را مشاهده کنید:

این قابلیت از قابلیت بازسازی‌های دنیای سه‌بعدی که Facebook در می ۲۰۱۸ به نمایش گذاشت، ساده‌تر است. هنوز هیچ صحبتی درباره‌ی عرضه‌ی این قابلیت و زمان احتمالی ارائه‌ی آن، به میان نیامده‌ است.

تصاویر سه‌بعدی از امروز به‌صورت آنلاین و در واقعیت مجازی قابل مشاهده هستند. قابلیت ایجاد و به‌اشتراک‌گذاری این تصاویر نیز تا روزهای آتی برای تمامی کاربران فعال خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات