پیکسل 3 نرخ فریم را به‌ صورت پویا در حین فیلم‌برداری تنظیم می‌کند

شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
اخیراً در گفتگویی جدید مشخص شده که گوشی پیکسل ۳ گوگل، نرخ فریم را به‌ صورت پویا و در زمان فیلم‌برداری تنظیم می‌کند.
تبلیغات

در مصاحبه‌ای که به‌ تازگی با مدیر محصولات گوگل انجام شده، او به‌ یکی از ویژگی‌های خاصِ دوربین مثال‌زدنی گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال اشاره کرده است. طبق گفته‌ی این مدیر، دوربین پرچمدارانِ جدید اهالی مانتین‌ ویو از قابلیت تعویض خودکار نرخ فریم در حین فیلم‌برداری بهره می‌برد؛ بنابراین دستگاه به تناسب محیط، به‌صورت خودکار تصمیم به تغییر نرخ فریمِ فیلم‌برداری می‌کند.

این به این مفهوم است که کاربر به‌جای اینکه در منوهای تو در توی اپلیکیشن دوربین برای تغییر نرخ فریم از ۳۰ به ۶۰ سردرگم شود؛ دوربین به‌واسطه‌ی الگوریتم‌های تعیین‌شده، بهترین گزینه‌ را به‌تناسب شرایط سوژه برای شما انتخاب خواهد کرد؛ بنابراین ممکن است در حین فیلم‌برداری، نرخ فریم افزایش یا کاهش پیدا کند تا به کیفیت ضبط صدمه‌ای وارد نشود.

متأسفانه باتوجه به این موضوع که پرچمدرانِ جدید اهالی گوگل از ویدیو‌های 4K با با نرخِ ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی نمی‌کنند، این قابلیت تنها برای ضبط ویدیو‌های ۱۰۸۰ در نظر گرفته شده است؛ این اتفاق در حالی رخ داده که تقریباً اکثر پرچمدارانِ رقبا از کیفیت 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

حال باید تا زمان عرضه‌ی رسمی این دستگاه‌ها به بازار منتظر بمانیم تا از شیوه‌ی کارکرد و مزایای این قابلیت در عمل باخبر شویم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات