پروژکتور 4K اپتوما به دستیار صوتی الکسا مجهز است

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
برای اولین‌ بار دستیار صوتی آمازون موفق شده به پروژکتورهای خانگی راه پیدا کند. اپتوما اخیرا از پروژکتور 4K خود با پشتیبانی از الکسا پرده‌برداری کرده است.
تبلیغات

دو برنده‌ی بزرگ نمایشگاه CES امسال دستیار صوتی آمازون موسوم به الکسا و دستیار صوتی گوگل یا همان Google Assistant هستند؛ چرا که این دو دستیار صوتی به انواع مختلفی از ابزارها راه پیدا کرده‌اند. اما شاید تصور استفاده از دستیارهای صوتی در برخی از ابزارها اندکی دور از ذهن باشد؛ شاید هیچ‌گاه فکر نمی‌کردیم که بتوانیم از پروژکتور خانگی‌مان در مورد وضعیت آب و هوا سؤال کنیم، اما پروژکتور UHD51A محصول اپتوما می‌تواند چنین‌ کاری انجام دهد.

به لطف دستیار صوتی الکسا، این پروژکتور می‌تواند کارهای مختلفی از جمله پخش ویدئو از سرویس ویدئویی آمازون، کنترل سیستم‌های نورپردازی هوشمند و وظائف دیگری را به انجام برساند؛ کافی است از الکسا تقاضا کنید کارهای مورد نظرتان را انجام دهد.

پیش از این آمازون اعلام کرده بود که در نظر دارد الکسا را در انواع مختلفی از ابزارهای مرتبط با اینترنت قرار دهد که البته بلندگوها و هدفون‌ها از اصلی‌ترین دستگاه‌های هدف آمازون بودند. اما آمازون برای حضور در دیگر ابزارها نیز تأخیر نکرده است و می‌توانید از آن در دستگاه‌های متنوعی استفاده کنید و اکنون برای اولین‌ بار الکسا در یک پروژکتور خانگی مورد استفاده قرار گرفته است.

پروژکتور 4K اپتوما

علاوه‌ بر پشتیبانی از الکسا، پروژکتور UHD51A از مشخصات فنی قابل توجهی برخوردار است. روشنایی این پروژکتور به ۲۴۰۰ لومن می‌رسد و نسب کنتراست آن ۵۰,۰۰۰ به ‍۱ است؛ این مشخصات باعث می‌شود این دستگاه برای استفاده در محیط‌های سربسته ایده‌آل باشد. در محصول جدید اپتوما از سیستم‌عامل اندروید استفاده شده است و این مسئله موجب سهولت در دسترسی به منابع ویدئویی مختلف خواهد شد. علاوه‌ بر این، به‌لطف پشتیبانی از استاندارد HDMI 2.0 می‌توانید این پروژکتور را به انواع مختلفی از دستگاه‌ها از جمله کنسول‌های بازی متصل کنید. رزولوشن این پروژکتور 4K و رفرش‌ریت آن ۶۰ هرتز است؛ به‌علاوه، این دستگاه از چرخه‌ی رنگ RGBRGB، طیف رنگی صنعتی DCI-P3 و استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند.

UHD51A تنها پروژکتور معرفی‌شده توسط اپتوما در نمایشگاه CES نیست. افرادی که به امکانات الکسا و سیستم‌عامل اندروید نیازی ندارند، می‌توانند از پروژکتور مدل UHD50 استفاده کنند که از مشخصات فنی پروژکتور UHD51A برخوردار است؛ اما در آن خبری از الکسا و اندروید نیست و قیمت آن کمتر از مدل UHD51A است.

پروژکتور ارزان‌تری با نام LH150 نیز توسط اپتوما معرفی شده که شدت نور آن ‍۱۳۰۰ لومن و نسبت کنتراست آن ۴۰,۰۰۰ به ۱ است. این پروژکتور به درگاه‌های USB و HDMI مجهز است و از ارتباط Wi-Fi و بلوتوث پشتیبانی می‌کند. به‌همراه این پروژکتور یک مجموعه‌ی باتری نیز ارائه شده است که امکان حمل و استفاده از این پروژکتور در اماکن مختلف را آسان‌تر می‌کند.

اما اگر به‌ دنبال یک پروژکتور کاملا قابل حمل هستید، پروژکتور جیبی LED اپتوما برای شما مناسب‌تر خواهد بود. اندازه‌ی این پروژکتور که Pocket Project نام دارد، ۷۶ میلی‌متر در ۲۵ میلی‌متر و طول آن ۱۱۴ میلی‌متر است. رزولوشن این پروژکتور ۸۵۴ در ۴۸۰ پیکسل و روشنایی آن ۳۰۰ لومن است. اما اگر به‌ دنبال بهترین گزینه هستید و قیمت برای شما چندان اهمیتی ندارد، پروژکتور UHD HDR Laster UST را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این پروژکتور 4K دارای روشنایی ۲۳۰۰ لومن و نسب کنتراست خیره‌کننده‌ی دو میلیون به یک است؛ همچنین منبع نوری این پروژکتور از نوع لیزری است. به‌علاوه، کافی است این پروژکتور را در فاصله‌ی ۲۰ سانتی‌متری از دیوار قرار دهید تا به یک تصویر ۱۰۰ اینچی دست پیدا کنید.

لیست زیر قیمت و زمان عرضه‌ی انواع مختلف پروژکتورهای اپتوما را نشان می‌دهد:

  • مدل UHD51A با الکسا – قیمت: ۱۶۹۹ دلار – زمان عرضه: سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۸
  • مدل UHD50 – قیمت: ۱۴۹۹ دلار – زمان عرضه: نامشخص
  • مدل LH150 – قیمت: ۸۹۹ دلار – زمان عرضه: سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸
  • پروژکتور جیبی اپتوما – قیمت: ۲۷۹ دلار – زمان عرضه: سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸
  • مدل UHD HDR Laser UST – قیمت: ۴۹۹۹ دلار – زمان عرضه: سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰‍۱۸
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات