احتمال خرید خرده‌فروشی تارگت توسط آمازون در سال ۲۰۱۸

جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
جین مانستر از مؤسسه‌ی تحقیقاتی لوپ ونچرز، پیش‌بینی‌های جالب توجهی در خصوص خرید‌های آینده‌ی آمازون می‌کند.
تبلیغات

بر اساس نظر یکی از تحلیل‌گران مؤسسه‌ی لوپ ونچرز (Loup Ventures) به نام جین مانستر، آمازون ممکن است امسال با شتاب بیشتری به سمت توسعه‌ی فروشگاه‌های فیزیکی حرکت کند. این محقق به‌طور تفصیلی شرح می‌دهد که:

آمازون معتقد است که آینده‌ی خرده‌فروشی در گرو ترکیبی از فروش آنلاین و تا‌ حدی فروش آفلاین است، از این‌رو تارگت به دو دلیل یک شرکت آفلاین ایده‌آل برای آمازون محسوب می‌شود؛ اول از همه به‌ دلیل اشتراک ویژگی‌های جمعیت‌شناختی (مانند طبقه‌بندی مردم از نظر سن و جنسیت و درآمد و انباشتگی و ...) و بعد از آن تعداد فروشگاه‌های گسترده و قابل مدیریت. به‌عنوان مثال در رابطه با ویژگی‌های جمعیت‌شناختی، تمرکز تارگت روی پروژه‌ی mom به رویکرد آمازون در به دست آوردن پول بیشتر از طریق این قبیل برنامه‌ها بسیار نزدیک است.

مانستر در ادامه دلیل‌های بیشتری برای پیش‌بینی خود ذکر می‌کند و می‌گوید:

آمازون به‌شدت بازار خانواده را با فعالیت‌هایی در جهت تولید محتوای ویدئویی مناسب کودکان دنبال می‌کند. به‌علاوه خرید تارگت تعداد فروشگاه‌های این شرکت را به حدود ۲۳۰۰ واحد افزایش خواهد داد که این به شرکت اجازه می‌دهد با وال‌مارت با حدود ۱۲ هزار فروشگاه رقابت کند.

آمازون به‌تازگی خرید هول فودز مارکت را به مبلغ ۱۳.۷ میلیارد دلار در ماه آگوست ۲۰۱۷ نهایی کرد. تحلیل‌گر مؤسسه‌ی لوپ ونچرز در خصوص اقدام اخیر آمازون می‌‌‌گوید:

به‌عنوان فروشگاه‌های خرده‌فروشی، خرید هول فودز با ۴۷۰ فروشگاه توسط آمازون در‌ کنار آزمایش پروژه‌ی خرده‌فروشی آمازون به‌نام آمازون گو شاهدی بر این گفته است که آمازون آینده‌ی خرده‌فروشی را بیشتر در گرو فروش آنلاین و تا حدی فروش آفلاین می‌بیند.

سهام آمازون در سال ۲۰۱۷ به میزان ۵۶ درصد افزایش پیدا کرد؛ این‌ در حالی است که سهام تارگت در همان سال ۱۰ درصد کاهش یافت؛ البته سهام تارگت روز سه‌شنبه در جریان فعالیت تالار بورس یک درصد افزایش یافت. آمازون و تارگت تاکنون اظهار نظری رسمی در این خصوص نکرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات