محصولات رنو در مناطق آزاد با چه قیمتی فروخته می‌شوند؟

پنج‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نگین خودرو نماینده رسمی رنو در ایران، طی بخشنامه‌ای قیمت محصولات خود در مناطق آزاد را اعلام کرد که با اختلاف بسیار زیادی نسبت به نمونه‌های وارداتی در دیگر نقاط کشور همراه است.
تبلیغات

چند روز پیش بود که نگین خودرو به‌عنوان نماینده رسمی محصولات رنو در ایران طی بخشنامه‌ای قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد. بر اساس این بخشنامه، سدان لوکس و زیبای رنو تالیسمان با افزایش ۴۰ میلیون تومانی از این پس در مدل ۲۰۱۸ با قیمت ۲۴۹ میلیون تومان و در مدل ۲۰۱۷ و البته به تعداد محدود با قیمت ۲۳۹ میلیون تومان به فروش خواهد رسید. اما دیگر خودروی مهم رنو در بازار ایران شاسی‌بلند کولئوس است که در مدت زمان کوتاهی توانسته رقیبی جدی برای خودروهای این کلاس در ایران از جمله تویوتا راو ۴ و هیوندای سانتافه قلمداد شود. این خودرو نیز با جهش قیمتی ۶۳ میلیون تومانی در مدل ۲۰۱۸ از این پس با قیمت ۲۹۸ میلیون تومان و در مدل ۲۰۱۷ با قیمت ۲۸۸ میلیون تومان به علاقه‌مندان و دوست‌داران محصولات رنو عرضه خواهد شد.

اما پس از این بخشنامه، نگین خودرو از قیمت محصولات خود در مناطق آزاد نیز پرده‌برداری کرد. بر اساس این بخشنامه‌، رنو کولئوس از این پس با قیمت ۱۲۵ میلیون تومان و رنو تالیسمان با قیمت ۱۲۳ میلیون تومان در مناطق آزاد به فروش خواهد رسید.

با مقایسه‌ای ساده بین قیمت این دو خودروی محبوب بازار ایران که در مناطق آزاد، مشمول پرداخت گمرکی و عوارض حقوق ورودی نمی‌شود با دیگر شهرها که باید به قوانین جدید پایبند باشند، به اختلاف قیمت ۲ برابری می‌رسیم. نکته جالب‌تر آنکه اختلاف قیمت این دو خودرو که یکی سدان و دیگری شاسی‌بلند است، در مناطق آزاد تنها ۲ میلیون تومان است اما در خارج از مناطق آزاد این اختلاف به ۵۰ میلیون تومان می‌رسد؛ یعنی ۲۵ برابر.

کولیوس تالیسمان talisman koleos

اما بر خلاف بخشنامه‌ی سراسری نگین خودرو برای محصولات خود جهت عرضه در سراسر ایران، این شرکت خودروی رنو فلوئنس را در مناطق آزاد به فروش می‌رساند. فلوئنس با قیمت ۷۶ میلیون تومان در مناطق آزاد عرضه خواهد شد و خبری از واردات آن با پلاک ملی نیست. 

دیگر محصول رنو در ایران،  داستر است که در مناطق آزاد، برچسب قیمتی ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در مدل تک دیفرانسیل و ۵۵ میلیون تومان در نسخه‌ی دو دیفرانسیل دارد. هزینه‌ی خرید داستر در مناطق آزاد، حتی کمتر از قیمت کراس‌اورهای چینی در ایران است. رنو داستر در حالی با این قیمت در مناطق آزاد فروش خواهد رفت که بر اساس بخشنامه‌ی نگین خودرو، قیمت ۱۴۸ میلیون تومانی در سایر شهرها خواهد داشت.

لیست قیمت جدید محصولات رنو در مناطق آزاد و سرزمین اصلی را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید.

خودرو

مدل

قیمت جدید در مناطق آزاد

قیمت جدید در سایر مناطق

رنو تالیسمان

۲۰۱۸

  ۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰

۲۴۹,۰۰۰,۰۰۰

رنو کولئوس

۲۰۱۸

۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰

۲۹۸,۵۰۰,۰۰۰

رنو داستر PE

دو دیفرانسیل

۲۰۱۷

۵۵,۰۰۰,۰۰۰

۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰

رنو داستر PE

تک دیفرانسیل

۲۰۱۷

۴۸,۵۰۰,۰۰۰

عدم عرضه

رنو فلوئنس

۲۰۱۷

۷۶,۰۰۰,۰۰۰

عدم عرضه

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات