نمایش دیدنی فورد فوکوس RS در نقش تاکسی شهری

سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فورد اروپا در ویدئویی به استفاده از خودروی هاچ‌بک فورد فوکوس RS به‌عنوان تاکسی شهری می‌پردازد.
تبلیغات

برای همه ما پیش آمده است که گاهی اوقات صبح دیر از خواب بیدار می‌شویم و ممکن است به‌موقع نتوانیم در اداره و محل کار خود حاضر شویم. این‌جا است که آرزو می‌کنیم کاش راننده تاکسی کمی‌ می‌توانست تندتر رانندگی کند تا شاید زودتر به مقصد برسیم؛ اما اوالد جاستاد اهل اُدا در نروژ، یک تاکسی سریع دارد که هر سفر مهمی را دوست‌داشتنی و لذت‌بخش می‌کند: یک هاچ‌بک فورد فوکوس RS.

ممکن است فکر کنید یک تاکسی باصرفه چه ویژگی‌هایی دارد؛ آیا یک سدان بزرگ با پیشرانه دیزلی بهتر است یا تاکسی لندن جدید با محدوده رانندگی الکتریکی ۱۳۰ کیلومتری؟ یا این‌که در دنیای ایده‌آل خودروی الکتریکی، محصولی وجود دارد که کاملا الکتریکی باشد و اصلا از بنزین یا سوخت دیزل استفاده نکند.

Ford Focus RS
ford focus RS / فورد فوکوس RS
ford focus RS / فورد فوکوس RS
ford focus RS / فورد فوکوس RS
ford focus RS / فورد فوکوس RS
ford focus RS / فورد فوکوس RS
ford focus RS / فورد فوکوس RS
ford focus RS / فورد فوکوس RS
ford focus RS / فورد فوکوس RS

جاستاد مردی است که توانسته طی ۱۸ ماه رانندگی با تاکسی مسافت قابل توجه ۱۲۷,۱۳۸ کیلومتر را طی کند. مشتریان همیشگی جاستاد به دلیل پیشرانه ۲.۳ لیتری اکوبوست و ۳۴۵ اسب بخاری فوکوس RS، آن را «آذرخش آبی» نام‌گذاری کرده‌اند. از نظر اقتصادی فورد فوکوس بسیار بهینه است؛ چرا که مصرف سوخت آن ۷.۷ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر و میزان تولید دی‌‌اکسید کربن خودرو در ۱۰۰ کیلومتر فقط ۱۷۵ گرم است.

Ford Focus RS

اولین کار هر روز این راننده تاکسی آرام، یک سفر ۱۶ کیلومتری از اُدا به سمت مهدکودک پسرش است که در این مسیر می‌توان مناظر زیبایی از طبیعت اسکاندیناوی مشاهده کرد. پس از آن افراد محلی و گردشگران از او می‌خواهند که آن‌ها را به محل صخره‌‌ی ترول‌تونگا (Trolltunga) برساند؛ ترول‌تونگا صخره‌ای از جنس سنگ است که به‌صورت افقی از کوه بیرون آمده و در بالای اسکیه‌گه‌دال قرار دارد. 

این پدر ۳۶ ساله می‌گوید:

 بسیاری از افراد نمی‌توانند ادعا کنند که قادرند شبیه رؤیای خود زندگی می‌کنند؛ اما من قطعا یکی از آن افرادی هستم که می‌توانم چنین ادعایی داشته باشم. هنگامی که من رانندگی می‌کنم تا پسر کوچکم را به مهد کودک برسانم، مارتین فریاد می‌زند بیش‌تر گاز بده ! بیش‌تر گاز بده ! 

اما چطور می‌توان تاکسی فورد فوکوس RS را با تاکسی لندن معمولی مقایسه کرد؟ به جدول زیر دقت کنید.

مشخصات

فورد فوکوس RS

تاکسی TX4 لندن

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

۴.۷ ثانیه

۱۸ ثانیه

بیشینه سرعت خودرو

۲۶۷ کیلومتر بر ساعت

۱۳۰ کیلومتر بر ساعت

پیشرانه

بنزینی اکوبوست ۲.۳ لیتری

دیزلی ۲.۸ لیتری

قدرت

۳۴۵ اسب بخار

۱۰۹ اسب بخار

ویژگی خاص

حالت دریفت 

دایره چرخش ۷.۶ متر

کلیپ زیر مستند ویدئویی ساخته‌شده توسط فورد اروپا است که مدت‌زمان کمی را با جاستاد در شهر اُدا و محل کارش گذراند؛ جاستاد در این ویدئو با مشتریان روزانه در تاکسی سریع خود ملاقات می‌کند و آن‌ها را به مسیرهای مورد نظرشان می‌رساند.

تاکسی هاچ‌بک فورد فوکوس RS

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات