چرا خرید خودروی الکتریکی دست دوم به‌صرفه است

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
وب‌سایت اتولیست با انتشار آمار و ارقامی به مقایسه قیمت خرید خودروی الکتریکی دست دوم با بنزینی پرداخته است که نشان می‌دهد خرید خودروی الکتریکی صرفه اقتصادی دارد.
تبلیغات

افرادی که به دنبال خرید خودروی الکتریکی هستند، می‌دانند که بعضی از آن‌ها ممکن است خودروهای گران‌قیمت همراه با آپشن باشند. شاید بیش‌تر این خریداران به دنبال تسلا باشند؛ ولی واقعیت این است که همه‌ی خودروهای الکتریکی قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های مشابه بنزینی خود ندارند. چند گزینه مختلف وجود دارد که دارای کارایی مورد نظر خریدار هستند و بدون نیاز به بانک می‌توان آن‌ها را تهیه کرد. 

آمار خودروی الکتریکی

طبق گفته اتولیست (Autolist)، اکثر خریداران بر این باورند که قیمت یک خودروی الکتریکی به‌طور متوسط حدود ۵۰۰۰ دلار بیشتر از یک خودروی استاندارد بنزینی است؛ اما این درست نیست. در نظرسنجی از ۱۲۴۹ مالک خودرو و به کمک اطلاعات حاصل از تجزیه و تحلیل آنلاین بازار بیش از ۱۷,۷۳۸ خودرو، این وب‌سایت دریافت که اکثر خودروهای الکتریکی تقریبا به اندازه‌ای که مشتریان فکر می‌کنند گران نیستند.

آمار خودروی الکتریکی

 فقط هفت درصد خریداران فکر می‌کنند که می‌توانند یک خودروی الکتریکی دست دوم باکیفیت به قیمت ۵۰۰۰ دلار به دست بیاورند؛ درحالی‌که ۲۵ درصد خریداران به دنبال یک همتای بنزینی با همان قیمت هستند. در قیمت ۱۵ هزار دلار، اکثر افراد از خودروی بنزینی به سمت الکتریکی متمایل می‌شود؛ یعنی ۲۵ درصد از خریداران فکر می‌کنند که ۱۵ هزار دلار قیمت مناسب ایده‌آل برای یک خودروی الکتریکی است. این در حالی است که فقط ۲۳ درصد از خریداران این قیمت را برای یک خودروی بنزینی پیشنهاد می‌کنند. هرچه قیمت خودرو بالاتر می‌رود، درصد بیش‌تری از خریداران فکر می‌کنند که می‌توانند خودروی الکتریکی بهتری استفاده کنند. 

آمار خودروی الکتریکی

در مقایسه خودروهای پیشروی بنزینی مانند فوکوس، سیویک و کورولا با نیسان لیف و شورولت ولت در سال ۲۰۱۵، مشاهده می‌شود که میانگین قیمت نیسان تنها به ۱۲,۷۸۰ دلار می‌رسد و این دومین گزینه ارزان پس از فوکوس (۱۲,۵۰۵ دلار) است. در ۱۶,۹۶۵ دلار، شورولت ولت گران‌تر از بقیه اعضای این گروه است و کرولا و سیویک به ترتیب با قیمت ۱۴,۳۱۳ دلار و ۱۵,۴۹۵ دلار به فروش می‌رسند. اگر از طریق تجربه خرید خودروی سایت موتور وان به بررسی بپردازیم، خواهیم دید که چند گزینه خودروی الکتریکی با قیمت مناسب پیدا خواهد شد.

آمار خودروی الکتریکی

با وجود همه این حقایق، هنوز برخی از مردم در مورد خرید خودروی الکتریکی تردید دارند. در مجموع ۴۱ درصد از خریداران به قابلیت اطمینان خودرو اهمیت می‌دهند؛ درحالی‌که ۲۸ درصد زمان شارژ خودروی الکتریکی برایشان مهم است. ۱۱ درصد خریداران به پیشرفت‌های تکنولوژیکی پیش رو اشاره می‌کنند؛ درحالی‌که فقط ۲۰ درصد می‌گویند این موارد برایشان اهمیتی ندارد و به‌راحتی حاضرند خودروی الکتریکی استفاده کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات