استارتاپ هکراد به دنبال تولید خودرو با فناوری چاپ سه بعدی

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت نوپای هکراد به دنبال توسعه روش تولید جدیدی برای ساخت سریع خودرو است که به واسطه‌ی آن؛ مشتری قادر خواهد بود، در طراحی محصول سهیم باشد.
تبلیغات

یک شرکت نوپا (استارتاپ) تلاش می‌کند که روش سنتی تولید و سفارش خودروهای جدید را به چالش کشیده و آن را تغییر دهد. هکراد (Hackrod) وعده داده است که "روش سنتی تولید خودرو" را به چالش بکشد و در حال توسعه روش جدیدی است که امکان ساخت سریع نمونه اولیه خودروی سفارشی را فراهم می‌سازد و مشتری را به عنوان همکار سازنده در فضای خودرو قرار می‌دهد. 

hackrod LA BANDITA / هکراد لا بندیتا

به سادگی می‌توان گفت در این ایده هکراد می‌خواهد شما طراح خودروی مورد علاقه خود باشید. این به لطف فناوری جدیدی امکان‌پذیر است که در آن نمونه‌های اولیه از طریق نرم‌افزار خاصی تولید شده و سپس در مقیاس واقعی به صورت سه‌بعدی چاپ می‌شوند. هکراد ابتدا قالب‌های مختلف طراحی را به مشتری ارائه داده و آن‌ها را برای او نمایش می‌دهد تا بتواند انتخاب درستی داشته باشد. 

در توصیف‌های نماینده رسمی شرکت هکراد در سازمان تامین مالی میکروونچرز (MicroVentures) ادعا شده که اولین خودرو طراحی شده جهان در واقعیت مجازی، با کمک هوش مصنوعی مهندسی می‌شود و با پتانسیل کامل تولید پیشرفته وارد دنیای واقعی می‌شود. آینده این خودروها خوب به نظر می‌رسد، ولی هنوز در مرحله تامین مالی اینترنتی قرار دارد.

hackrod LA BANDITA / هکراد لا بندیتا

هکراد معتقد است که تولید خودروهای کنونی هنوز در فضای قرن بیستم سیر می‌کند و از فناوری‌های قرن بیست و یک استفاده نمی‌شود. هنگامی که فناوری چاپ سه بعدی خودرو به طور کامل توسعه یابد، مشتریان قادر خواهند بود گزینه‌های سفارشی خود را انتخاب کنند و به پلت‌فرم دیجیتالی اجازه می‌دهند که کارهای سختی مانند شناخت و مکان‌یابی قطعات، تجزیه و تحلیل مهندسی و ترکیب قطعات سخت‌افزاری را انجام دهد. 

در حال حاضر تولید این شرکت نوپا به خودروی لا بندیتا (La Bandita) محدود می‌شود؛ یک رودستر متداول که بدنه آن با استفاده از واقعیت مجازی (VR) تولید شده و شاسی آن نیز به کمک اسکن سه بعدی از یک خودروی مسابقه‌ای موجود طراحی و تولید می‌شود. لا بندیتا خودرویی خواهد بود که از فناوری‌های مختلف و جدیدی در روش تولید استفاده می‌کند و هنگامی که تولید نهایی آن به پایان رسید، هکراد در مراحل بعدی به دنبال خودکارسازی وظایف کلیدی، مهندسی ساخت، طراحی خودکار هندسه تعلیق و تبدیل چشم‌انداز طراحی مشتری به خودروی واقعی به عنوان همکار خودروساز خواهد بود. 

اگر طراحی خودروی شخصی خود از رویاهای دوران کودکی شما باشد، فرصت را از دست ندهید و برنامه بلندپروازانه هکراد را بررسی کرده و از طریق کمپین تبلیغاتی حمایت کنید.

ویدئو

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات