قرارداد جدید هواپیمایی امارات با ایرباس تولید A380s را تداوم بخشید

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هواپیمایی امارات تعداد ۲۰ فروند هواپیمای ایرباس A380s و ۱۶ جت اضافه از همین مدل سفارش داده است.
تبلیغات

هواپیمایی امارات طی قراردادی، بر سر ۲۰ فروند ایرباس مدل A380s به‌ همراه ۱۶ سوپرجامبو به توافق رسیده است. ارزش این معامله که در روز پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته انجام شد، حدود ۱۶ میلیارد دلار است. البته گرفتن تخفیف‌های بزرگ در صنعت حمل‌ونقل هوایی برای مشتری‌های مهمی مثل امارات یک امر رایج است. شرکت ایرباس اوایل هفته‌ی گذشته اعلام کرد که پرونده‌ی برنامه‌ی A380s را بدون سفارش اضافه از طرف امارات خواهد بست. این شرکت مالک هواپیماهای دوطبقه‌، با گرفتن سفارش یادشده کار خود را برای دهه‌ی آینده از سرمی‌گیرد. جان لیهی، مدیر فروش شرکت ایرباس گفت:

این سفارش جدید تعهد شرکت ایرباس برای تولید هواپیمای مدل A380s را برای ۱۰ سال دیگر نشان می‌دهد. من شخصا تصور می‌کنم که علاوه‌‌ بر امارات، سفارش‌های دیگری از سایر نقاط دنیا برای تولید چنین هواپیمایی به دست ما خواهد رسید و ما ساخت این هواپیما را تا دهه‌ی ۲۰۳۰ ادامه خواهیم داد.

امارات تاکنون بزرگ‌ترین مشتری مدل A380s ایرباس بوده است. خطوط هوایی امارات حاوی ۱۰۱ فروند از این هواپیما است؛ درحالی‌‌که هیچ خطوط هوایی دیگری بیش از ۱۸ فروند از این هواپیما را ندارد. شیخ احمد بن سعید المکتوم، مدیرعامل و رئیس این شرکت خط هوایی گفت:

ما هیچ‌‌گاه این حقیقت را که هواپیمای A380s موفقیتی برای امارات بوده است، کتمان نمی‌کنیم. مشتری‌های ما عاشق این مدل هستند و ما نیز می‌توانیم از این هواپیما برای انجام مأموریت‌های مختلفی استفاده کنیم. این مدل انعطاف‌پذیری بسیاری از نظر ترکیب طی مسافت و مسافر دارد.

قرارداد پنجشنبه تعداد هواپیماهای برنامه‌ی A380s خطوط هوایی امارات را به ۱۷۸ فروند و به ارزشی معادل ۶۰ میلیارد دلار رساند. هواپیماهای سفارش‌ داده‌شده‌ی جدید، هم ناوگان را توسعه خواهند و هم جایگزین هواپیماهای سال ۲۰۰۸ خواهند شد. انتظار می‌رود این هواپیماهای جدید بعد از سال ۲۰۲۰ تحویل داده شوند.

شرکت ایرباس در سال‌های اخیر با مشکلاتی در پیدا کردن مشتری جدید برای بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان روبه‌رو بوده است. اگر از قرارداد اخیر این شرکت با هواپیمایی امارات چشم‌پوشی کنیم، آخرین باری که از برنامه‌ی A380s تقاضای سفارش شد، به سفارش قبلی امارات در سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد.

همیشه می‌توانید ازطریق موتور جستجوی پرواز کجارو ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرتان را بیابید و به آسانی آن را از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات