پایین آوردن استرس روزانه با بهره‌گیری از چهار روش متفاوت

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
استرس جزو جدایی‌ناپذیر زندگی هر شخص در طی روز است. مقابله با استرس به بهبود سلامتی و به این ترتیب، رشد کاری منجر می‌شود.
تبلیغات

استرس به هر طریقی، راه خود را به زندگی ما پیدا می‌کند؛ چه از طریق فشارهای کاری، مالی، سلامتی یا موارد دیگر. وقتی استرس به زندگی ما وارد شد، مانند ابری سیاه بر ما سایه می‌اندازد و همه‌جا به دنبالمان می‌آید.

قریب به نصف افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی انجمن روانشناسی آمریکا اظهار می‌کنند که استرس مداوم، تأثیری منفی بر زندگی شخصی و حرفه‌ای آن‌ها دارد. این استرس منفی، خود را به اشکال مختلفی نظیر رخوت، سردرد، سیستم ایمنی ضعیف یا بدتر نشان می‌دهد.

برای این‌که با این استرس مقابله کنید، در ادامه با دن اسکالکو، مؤسس و مدیر توسعه آژانس بازاریابی دیجیتالی Digitalux همراه می‌شویم و او به ذکر چهار روش متفاوت برای رساندن استرس به حداقل میزان ممکن می‌پردازد.

 ۱. وعده‌های غذایی ساده‌تر آماده کنید

هر شخصی به‌طور میانگین روزانه حدود یک ساعت و ۴۲ دقیقه به پخت‌وپز و خوردن وعده‌های غذایی اختصاص می‌دهد. این رقم در هفته به ۱۲ ساعت می‌رسد. با یادگیری آماده کردن وعده‌های غذایی (صبحانه، نهار و شام) به شیوه‌ای ساده‌تر، می‌توانید در درازمدت، زمان چشمگیری ذخیره کنید و به‌جای این‌که تمام کارها را در طول روز با عجله و شتاب انجام دهید، این مدت‌زمان را به استراحت اختصاص دهید. «ترفندهای وعده غذایی» برای من به شرح زیر هستند:

  • برای عضویت در یک سرویس تحویل غذا درخواست دهید. نیازی نیست زمانتان را برای با عجله رفتن به فروشگاه مواد غذایی یا عجله برای یافتن بهترین دستور غذا تلف کنید. همیشه چند سرویس غذایی خوب وجود دارد که حتی غذاهای آماده‌شده را برای شما می‌فرستند و تنها باید آن‌ها را پیش از میل کردن گرم کنید.
  • این بار برای صبحانه، یک اسموتی فوری را امتحان کنید. برخی شرکت‌ها، فنجان‌های میوه‌ و سبزی‌های آماده‌شده و یخ‌زده را ارسال می‌کنند. کافی است پیش از نوشیدن، آن‌ها را تکان دهید.

 با یادگیری آماده کردن وعده‌های غذایی به شیوه‌ای ساده‌تر، می‌توانید در دراز مدت زمان چشمگیری ذخیره کنید

  • پرهیز غذایی متناوب را امتحان کنید. اگر می‌خواهید تا جایی که امکان دارد زمان ذخیره کنید، وعده‌های غذایی روزانه را تقریبا به‌کلی حذف کنید. شاید به نظرتان عجیب باشد؛ اما به‌علاوه ذخیره زمانی که به این ترتیب خواهید داشت، نتیجه‌ی تحقیقات نشان داده است که پرهیز غذایی متناوب به کاهش ورم‌کردگی، سلامت قلب و حتی محافظت از مغز در برابر زوال کمک می‌کند.

۲. برای رانندگی با یک دوست همراه شوید

شاید بدترین قسمت رفتن به سر کار طی روز، رانندگی به سمت آن محل و برگشتن باشد. فشار خون بالا، اضطراب، نگرانی و ترس همگی با رانندگی همراه هستند. رانندگی به‌خصوص در اوایل صبح و عصر استرس‌زا است؛ یعنی زمانی که ترافیک در اوج خود است و مردم خسته هستند. نرخ بالای خشونت‌های جاده‌ای در این زمان، موضوع عجیبی نیست.

استرس روزانه خود را با اشتراک‌گذاری اتومبیل از بین ببرید. به این روش علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه بنزین، یکی از بزرگ‌ترین عوامل استرس‌زای روزانه را نیز معدوم می‌کنید.

stress

۳. مصرف قهوه را کمتر کنید و بیشتر چای بنوشید

نوشیدن قهوه، انرژی اکثر نیروی کار را تأمین می‌کند. بااین‌حال مصرف بیش از حد کافئین، اثرات جانبی منفی زیادی به همراه دارد. اولین اثر منفی آن، سطوح بالای استرس و اضطراب است. نیاز نیست مصرف قهوه و کافئین را به‌کلی قطع کنید. اما می‌توانید آن را با نوشیدنی دیگری که طی روز استرس را به میزان بسیار کمتری تشدید می‌کند، جایگزین کنید. قهوه دوم یا سوم روزانه خود را با یک چای سیاه ساده تعویض کنید. این نوشیدنی‌ها معمولا یک‌سوم کافئین قهوه را دارند و بااین‌حال دارای اثرات تحریک‌کننده مشابهی با قهوه هستند.

صداهای مزاحم کوچک، مانند پچ‌پچ‌های محیط دفتر کار و باز و بسته کردن درها باعث ایجاد استرس زیادی در طول روز می‌شوند

۴. سروصدای اطرافتان را کاهش دهید

صداهای مزاحم کوچک مانند پچ‌پچ‌های محیط دفتر کار و باز و بسته کردن درها باعث ایجاد استرس زیادی در طول روز می‌شوند. ممکن است در طول روز به میزان این صداهای مزاحم کوچک اضافه شود که این موضوع باعث تلف شدن زمان و اضافه شدن سطح استرس شما می‌شود.

برای به حداقل رساندن صداهای مزاحم به میزانی که تمرکز شما حفظ شود و از استرس در طول روز به دور بمانید، از ابزارهای ضد صدا مانند هدفون‌ حذف نویز یا حتی از گوش‌گیر استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات