باگ جدیدی که در پیام‌های آی او اس و مک او اس مشکل ایجاد می‌کند

پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
باگ جدیدی در دو سیستم عامل آی‌اواس و مک اواس کشف شده که باعث ایجاد مشکلاتی در اپلیکیشن پیام‌رسان دستگاه‌های مجهز به این دو سیستم‌ عامل می‌شود.
تبلیغات

با گذشت زمان با لینک‌ها یا قطعات متنی مواجه می‌شویم که وقتی با یک دستگاه مجهز به سیستم عامل آی‌اواس یا مک اواس ارسال شود، باعث بروز مشکلات قابل توجهی در دستگاه شخص دریافت کننده خواهد شد. امروز جدیدترین نمونه‌ی این مشکل شناسایی شده که به عنوان chaiOS از آن یاد می‌شود. این مورد در واقع یک لینک ساده‌ در وب‌سایت گیت‌هاب است اما ارسال آن به دیگران باعث خواهد شد تا پیام‌ها در هر دو سیستم‌ عامل آی‌اواس و مک اواس به‌صورت به‌هم ریخته نمایش داده شوند.

مشکل مورد بحث در ابتدا توسط حساب کاربری توییتر شخصی به نام آبراهام مَسری منتشر شده است. وی می‌گوید که لینک یاد شده باعث ایجاد تاثیراتی در دو سیستم عامل آی‌اواس و مک اواس خواهد شد که از جمله این مشکلات می‌توان به فریز شدن، جابجایی کلمات و مشکلات باتری اشاره کرد. ما باگ chaiOS را تست کردیم و با نتایج مختلفی مواجه شدیم. در برخی از موارد، ارسال لینک مورد اشاره باعث شد تا شخص ارسال کننده و دریافت کننده، با مشکل به‌هم ریختگی پیام‌ها در اپلیکیشن پیام‌رسان آی‌اواس و مک اواس مواجه شود یا در برخی موارد این لینک باعث شد تا پیام‌ها در این دو سیستم عامل سریعا فریز شده و به حالت قفل در بیاید.

علاوه بر موارد فوق، این لینک سبب می‌شود تا اپلیکیشن پیام‌رسان در دو سیستم عامل مورد بحث بارها و بارها با مشکل به هم ریختگی مواجه شود و برای رفع این مورد تنها راه‌حل کاربردی موجود این است که مجددا به مکالمات متنی مورد نظر دسترسی یافته و سپس آن‌ها را پاک و برای ادامه‌ی پیام‌رسانی یک مکالمه‌ی متنی جدید ایجاد کرد.

در موارد دیگر این لینک باعث می‌شود تا مرورگر سافاری اپل به حالت قفل درآمده یا یک توپ ساحلی در حال چرخش را در سیستم عامل مک اواس نمایش دهد. وب سایت 9to5Mac که این موضوع را مورد بررسی قرار داده، اعلام کرده که تا‌کنون به طور کامل با مشکل به هم ریختگی پیام‌ها مواجه نشده، اما باز هم نمی‌توان گفت که رخ دادن چنین مشکلی غیر ممکن است. علاوه بر این باگ مورد بحث در برخی موارد باعث ایجاد لگ‌های قابل توجه در اپلیکیشن پیام‌رسان در هر دو سیستم عامل مک‌ اواس و آی‌اواس می‌شود.

هنوز مشخص نشده که دقیقا چه چیزی باعث ایجاد این مشکل می‌شود، اما این مورد به باگ افکت پاور بر‌می‌گردد، باگی که چند سال قبل در دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل آی‌اواس کشف شد. از آن زمان تا‌کنون ما چند بار دیگر شاهد باگ‌ها و مشکلاتی مشابه با افکت پاور بوده‌ایم.

باید اشاره کنیم که این مشکلات اساسا خطری برای کاربر نخواهد داشت و بیشتر برای شوخی کردن در شبکه‌ی اجتماعی و پیام‌های متنی توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشکل مورد بحث روی جدیدترین نسخه‌ی عمومی آی‌اواس و مک اواس دیده شده و قبلا نیز توسط کاربران نسخه‌های بتا مشاهده شده بود. همچنین باید توجه کنیم که اساسا کمپانی اپل مشکلاتی که باعث به خطر افتادن کاربران نشود را رفع نمی‌کند.

لینک این باگ همچنان در حساب کاربری توییتر شخص کشف کننده‌ی آن موجود است. همانطور که گفتیم این مشکل فقط باعث ایجاد مواردی در پیام‌های کاربران می‌شود. این امکان وجود دارد که با دریافت لینک یاد شده، دستگاه شما به طور کامل فریز شده و امکان باز کردن پیام‌ها را نداشته باشید. افزون بر این، احتمال بروز مشکلات دیگر نیز وجود دارد. 

اگر شما هم این لینک را دریافت کرده‌اید، لطفا مشکلات ایجاد شده روی دستگاه خود و راه حل رفع آن‌ها را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات