خودروی مفهومی مینی جان کوپر وُرکز GP رونمایی شد

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت خودروسازی مینی، سابقه درخشان ۵۰ ساله خود در رقابت‌های رالی را با ساخت ویرایش خاصی از مدل جان کوپر، پاس می‌دارد.
تبلیغات

جان کوپر ورکز (John Cooper Works یا JCW)، دپارتمانی از شرکت مینی است که وظیفه تقویت خودروهای مینی کوپر را بر عهده دارد. این شرکت که مقر آن در فارنبورو (همپشایر انگلستان) قرار دارد، در سال ۲۰۰۰ توسط مایکل کوپر فرزند جان کوپر کلید خورد. JWC برای برند مینی که در مالکیت بی‌ام‌و قرار دارد، قطعات و لوازم جانبی تقویتی نیز تولید می‌کند.

جان کوپر ورکز John Cooper Works

۵۰ سال پیش، مینی در دنیای رالی یک سوپراستار محسوب می‌شد. این برند، رقابت‌های رالی مونت‌کارلو را در سال‌های آخر دهه ۱۹۶۰ با پیروزی‌های متعددی پشت سر گذاشت. برای تجلیل از فعالیت خود در این سال‌ها؛ این خودروساز، نمونه‌ی خاصی ساخته است که چند روز آینده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رسما معرفی می‌شود. این کانسپت، مینی جان کوپر ورکز GP نام دارد.

پیتر شوارتزنباور، عضو هیئت مدیره گروه بی‌ام‌و، درباره این خودرو می‌گوید:

کانسپت مینی جان کوپر ورکز GP، سواری بدون محدودیت و عملکردی در سطح رقابت‌های موتوراسپرت ارائه می‌دهد. این رانندگی سرگرم‌کننده، در خالص‌ترین شکل؛ ممکن خواهد بود.

این خودرو از جایی که کانسپت مینی GP قبلی از میدان خارج شد، کار خود را ادامه می‌دهد و بسیار پرزرق‌وبرق است. بال‌ها، دریچه‌های ورودی هوا و فیبر کربن در این نمونه طراحی زیاد دیده می‌شود. دریچه‌های ورودی باز و عریض قسمت جلو به همراه قطعات فیبر کربنی در این بخش ظاهر خشمگینی به وجود می‌آورند. فیبر کربن بیشتری در جداکننده‌های هوای کناری که زیر درها قرار دارد دیده می‌شود و قوس‌های آتشینی که برای ورودی (قاب) چرخ‌های عقب و جلو در نظر گرفته‌اند، به کانسپت جان کوپر ورکز GP ظاهری پرمعنی می‌دهند. شاید طراحی به‌وسیله رنگ‌هایی که کنتراست بالایی دارند زیاد محبوب نباشد؛ اما تلفیق رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری به همراه قرمز و نارنجی، ظاهر چشمگیری برای مینی جان کوپر جدید رقم می‌زنند.

مینی JCW GP
مینی JCW GP

کابین با مشخصه‌های خودروهای مسابقه‌ای شکل گرفته است. فضای خام داخل با میله‌های رول و یک جفت صندلی مسابقه‌ای به همراه پنج کمربند پوشانده شده است. راننده با استفاده از پدال‌های تعویض دنده روی فرمان دنده عوض می‌کند و اطلاعات ضروری را از طریق نمایشگر روبه‌رویی زیر نظر می‌گیرد. برای خروج سرنشین و راننده به‌جای دستگیره‌های سنتی، از بند‌های پارچه‌ای استفاده شده‌ است. در نصب این قطعات، کاهش وزن که برای این نمونه از خودروها در اولویت قرار دارد، در نظر گرفته شده است.

مینی JCW GP

با وجود سابقه درخشان این برند در رالی و رقابت با کانسپت‌های مختلف در مونت‌کارلو، این مدل بیشتر مناسب پیست طراحی شده است. اطلاعاتی از پیشرانه آن در دسترس نیست، ولی امیدواریم که با گزینه تمام‌چرخ‌ محرک در رقابت‌های رالی قهرمانی جهان دیده شود. از آنجا که مینی مدل‌های قبلی GP خود را هم به تعداد محدود تولید کرده است، انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک این خودرو برای فروش عرضه شود.

مینی JCW GP
مینی JCW GP
مینی JCW GP
مینی JCW GP
مینی JCW GP
مینی JCW GP
مینی JCW GP
مینی JCW GP
مینی JCW GP
مینی JCW GP
مینی JCW GP
مینی JCW GP
مینی JCW GP
مینی JCW GP
مینی JCW GP
مینی JCW GP
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات