هدست واقعیت ترکیبی اودیسه سامسونگ واقعی است

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با توجه به جزئیات به‌دست‌آمده از رگولاتوری آمریکا، حالا می‌دانیم که هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ یک محصول واقعی است.
تبلیغات

بر اساس اطلاعاتی که روز پنج‌شنبه در بانک داده‌ی کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده‌ی آمریکا (FCC) رؤیت شد، حال می‌دانیم که هدست واقعیت افزوده‌ی ویندوزی سامسونگ فقط شایعه نیست و با یک محصول واقعی سروکار داریم. این دستگاه در اف‌سی‌سی با شناسه‌ی مدل AA-HC1HULB ثبت شده است و در کنار آن، یک نشانه‌ی دیگر نیز دیده می‌شود؛ نشانی که سامسونگ از آن به‌عنوان «SAMSUNG HMD Odyssey Controller Left» (کنترلر چپ اودیسه‌ی سامسونگ) یاد کرده است. بر اساس توضیحات ثبت‌شده در اف‌سی‌سی برای این کنترلر، کلمه‌ی کوتاه HMD احتمالا به وجود نمایشگری که روی سر قرار می‌گیرد (Head Mounted Display) اشاره دارد. هر یک از کنترلرهای هدست مورد بحث به یک باتری با ظرفیت ۱۹۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده‌ و تولید آن در چین انجام شده است. بر اساس اطلاعات فاش شده از اف‌سی‌سی، خود این هدست نیز توسط کمپانی‌های چینی ساخته می‌شود.

محصول مذکور یک دستگاه کاملا مستقل است. هفته‌ی گذشته تصاویر رندر باکیفیتی از نمایشگر موجود روی این هدست در دسترس قرار گرفت؛ ولی در آن زمان منبع این عکس‌ها هیچ اشاره‌ای نکرده است که هدست نامبرده چه زمانی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. در آن زمان برخی از ناظران صنعت در مورد وجود چنین محصولی گمانه‌زنی‌ کرده بودند. حال به نظر می‌رسد این سؤال پاسخ داده شده است؛ زیرا برخی از منابع خبری اعلام کرده‌اند که هدست موسوم به سامسونگ اودیسه ماه آینده به‌طور رسمی معرفی خواهد شد. کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان کمپانی سامسونگ ماه اکتبر و در شهر سانفرانسیسکو قبل از رویداد سخت‌افزاری واقعیت ترکیبی مایکروسافت - که برای سوم اکتبر (۱۱ مهر) برنامه‌ریزی شده است - برگزار خواهد شد. با توجه به هم‌زمان بودن این دو رویداد به نظر می‌رسد شرایط برای معرفی هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ اودیسه نیز فراهم است و به همین دلیل این احتمال وجود دارد که محصول نامبرده به‌زودی معرفی شود.

سامسونگ اودیسه

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن هستند که دستگاه مورد بحث به هدفون داخلی ساخت AKG مجهز خواهد بود. باید اشاره کنیم که AKG یکی از زیرمجموعه‌های صنایع بین‌المللی هارمن کاردن است؛ صنایعی که خود توسط سامسونگ خریداری شد. AKG پیش از این نیز در تولید برخی از دستگاه‌های سری گلکسی سامسونگ از جمله فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت ۸، تبلت گلکسی تب اس ۳ و پرچم‌داران سری گلکسی اس ۸ با این غول کره‌ای همکاری داشته است. سامسونگ با معرفی هدست واقعیت ترکیبی اودیسه، اولین گام بزرگ خود را بدون دخالت آکیولس در حوزه‌ی واقعیت مجازی بر خواهد داشت. آکیولس در واقع سازنده‌ی Rift HMD و یکی از زیرمجموعه‌های شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک محسوب می‌شود که هدست‌های واقعیت مجازی سری گیر وی‌آر سامسونگ نیز بر اساس فناوری‌های این کمپانی تولید شده‌اند.

نظر شما در مورد ورود سامسونگ به جمع سازندگان هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات