مایکروسافت نیروگاهی با ظرفیت تأمین برق ۱۸ هزار خانه می‌سازد

دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت به‌منظور تأمین برق مورد نیاز خود نیروگاه اختصاصی می‌سازد.
تبلیغات

پروژه مایکروسافت آژور اکنون در ۳۶ منطقه در سراسر جهان در دسترس است و طرح‌هایی که برای توسعه ۶ ایستگاه دیگر تصویب شده است. همان‌طور که روزبه‌روز شاهد افزایش تقاضا در حوزه سیستم‌های ابری هستیم، مایکروسافت همواره در حال توسعه‌ی دیتاسنتر‌های خود به‌منظور پاسخ‌گویی به این نیاز‌ها است. 

مایکروسافت اکنون ۴ دیتاسنتر عملیاتی در شهر دوبلین دارد. سال گذشته این شرکت از مقامات محلی مجوز توسعه ۴ دیتاسنتر دیگر نیز دریافت کرد. علاوه بر مایکروسافت، سایر شرکت‌های پیشرو در حوزه سیستم‌های ابری مانند گوگل نیز دیتاسنتر‌های اختصاصی خودشان را در دوبلین احداث کرده‌اند. با معضل تمرکز روزافزون دیتاسنتر‌ها، تقاضا برای برق نیز به‌سرعت افزایش می‌یابد و دولت‌های محلی برای تأمین این نیاز با مشکل مواجه هستند.

برای تأمین بی‌وقفه برق مورد نیاز، مایکروسافت اقدام به تأسیس نیروگاه اختصاصی خود در شهر دوبلین کرده است. این شرکت ۱۶ ژنراتور گازی با ظرفیت ۱۸ مگاوات در سایتی در کلوندالکین نصب خواهد کرد. این میزان برق برای تأمین نیاز حدود ۱۸ هزار خانه کافی است.

ایرگرید، شرکتی محلی که در زمینه تجهیز و راه‌اندازی سیستم‌های توزیع برق ایرلند فعالیت دارد، مجری این پروژه است و وظیفه تأمین برق مورد نیاز دیتاسنترهای مایکروسافت را به عهده خواهد داشت. اگر در آینده این شرکت توان تأمین انرژی لازم را نداشته باشد، مایکروسافت از نیروگاه‌های جدید خود برای تأمین انرژی مورد نیاز بهره خواهد برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات