ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای کامپکت دنیا در سال ۲۰۱۷

دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
بازار شاسی‌بلند و کراس اوور با وجود مدل‌های متنوع، همیشه داغ بوده است. اما آیا تا بحال به ایمنی این خودروها فکر کرده‌اید؟
تبلیغات

در این مطلب، به داده‌های موسسه‌ی بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) سر می‌زنیم، و ایمن‌ترین شاسی‌بلندها و کراس اوورهای کوچک سال ۲۰۱۷ را به شما معرفی می‌کنیم. ایمنی این خودروها بر اساس تست‌های این موسسه و سیستم‌های جلوگیری از تصادف و سیستم‌های محافظتی برآورد شده است.

آزمایش تصادف موسسه‌ی بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا شامل پنج بخش: استحکامِ جلو، پهلو و سقف خودرو، عملکرد جلوگیری از تصادف روبرو و تست شبیه‌سازی برخورد با موانعی مانند درخت یا تیر چراغ برق است. تمام خودروهای این لیست در تمام بخش‌ها بالاترین امتیاز را دریافت کرده‌اند. همچنین تمام این خودروها، به سیستم ترمز اضطراری خودکار جهت جلوگیری از تصادف یا کاهش سرعت قبل از برخورد مجهز هستند که در سرعت‌های ۲۰ و ۴۰ کیلومتر بر ساعت مورد آزمایش و بررسی قرار گرفتند. این سیستم، نزدیک شدن سریع خودروها یا نزدیک شدن موانع را به راننده هشدار داده ( برخی سیستم‌ها، قابلیت تشخیص دوچرخه سواران یا عابرین پیاده را هم دارند) و در صورتی که راننده عکس العمل لازم را نداشته باشد، سیستم بطور خودکار با تمام قدرت ترمز را فعال می‌کند.

متاسفانه فقط یکی از خودروهای این لیست (تویوتا راو ۴) بصورت استاندارد این سیستم را دارد. بنابراین در ادامه، در دسترس بودن این آپشن و قیمت تمام شده‌ی آن را برای هر خودرو ذکر می‌کنیم.

۱- هوندا CR-V

هوندا CR-V

شاسی‌بلند کامپکت ژاپنی هوندا، با داشتن سیستم ترمز اضطراری تصادف که در قالب آپشن پکیج Sensing هوندا و در مدل‌های EX،EX-L و تورینگ عرضه می‌شود، ایمن‌ترین شاسی‌بلند سال ۲۰۱۷ است. قیمت هوندا CR-V با احتساب این سیستم و پکیج ۲۷ هزار و ۷۳۵ دلار است.

۲- هیوندای توسان

هیوندای توسکان

شاسی‌بلند توسان، در تمام تست‌های موسسه‌ی بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا، نمره بالا می‌گیرد و با داشتن سیستم ترمز اضطراری خودکار در قالب آپشن پکیج آلتیمیت در مدل لیمیتد توسان، قیمتی معادل ۳۰ هزار و ۷۲۵ دلار دارد.

۳- کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج

کراس اوور کیا اسپورتیج با داشتن سیستم ترمز اضطراری خودکار که در قالب آپشن پکیج تکنولوژی در مدل‌های EX و بصورت استاندارد در مدل SX توربو با قیمتی حدود ۳۱ هزار و ۵۹۵ دلار در دسترس است و بالاترین نمره‌های ایمنی را دریافت می‌کند.

۴- مزدا CX-3

مزدا CX-3

متاسفانه مدل گرند تورینگ این شاسی‌بلند اسپرت و کوچک مزدا، تنها مدل سال ۲۰۱۷ بود که در قالب آپشن پکیج i-Activesense، سیستم ترمز هوشمند را دریافت می‌کند؛ قیمت مزدا CX-3 با احتساب این آپشن، ۲۷ هزار و ۱۰۰ دلار است.

۵- مزدا CX-5

مزدا CX-5

دیگر کراس اوو کامپکت مزدا نیز به مانند CX-3 بوده و سیستم ترمز هوشمند را در قالب آپشن پکیج i-Activesense، در مدل گرند تورینگ، با قیمت ۲۷ هزار و ۴۸۰ دلار، دریافت می‌کند.

۶- میتسوبیشی ASX

میتوسوبیشی اوتلندر

مدل‌های SEL و GT این کراس اوور ژاپنی، سیستم هشدار تصادف روبرو را در قالب آپشن پکیج تورینگ با قیمت ۳۰ هزار و ۹۰ دلار دریافت می‌کنند.

۷- نیسان روگ (ایکس تریل)

نیسان ایکس تریل / nissan x-trail

نیسان روگ جزء شاسی‌بلندهای جذاب بازار نیست ولی با داشتن سیستم ترمز اضطراری و سیستم تشخیص عابرین پیاده در قالب آپشن پکیج پلاتینوم در مدل SL، یکی از ایمن‌ترین کراس اوورهای موجود است. قیمت روگ با پکیج پلاتینوم، ۳۳ هزار و ۹۲۵ دلار است.

۸- سوبارو فورستر

سوبارو فورستر

شاسی‌بلند سوبارو با داشتن سیستم تمام چرخ متحرک و مجهز شدن به سیستم ترمز خودکار در قالب آپشن پکیج EyeSight در مدل‌های ۲۰۱۷، شامل لیمیتد و تورینگ، با قیمتی معادل ۳۳ هزار و ۱۵ دلار، یکی از خواستنی‌ترین شاسی‌بلندهای این لیست است.

۹- تویوتا راو 4

تویوتا راو 4

کراس اوور دوست داشتنی تویوتا، تنها خودروی این لیست است که بصورت استاندارد در مدل ۲۰۱۷، سیستم ترمز خودکار به همراه سیستم تشخیص عابر پیاده و سیستم جلوگیری از تصادف تویوتا را دارد. قیمت نسخه‌ی استاندارد این شاسی‌بلند با تمام سیستم‌های ایمنی ذکر شده، ۲۵ هزار و ۴۰۵ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات