۵ تیزر تماشایی مرسدس برای ابرخودروی AMG

یک‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت مرسدس AMG در آستانه‌ی نمایشگاه خودروی فرانکفورت از تیزرهای متعددی برای پیش‌نمایش ابرخودروی پروژه یک رونمایی کرد.
تبلیغات

تقریبا سه سال از زمانی که مرسدس اولین بار به توسعه و تولید ابرخودروی هیبریدی جدید اشاره کرد، می‌گذرد و کمتر از یک سال است که مرسدس این طرح ها را تأیید کرده است. از همان ابتدا، گفته می‌شد که مرسدس، قصد دارد پروژه یک (Project One) را به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای مشابه فرمول یک برای تردد در خیابان و مسیر شهری بسازد. امروز، مرسدس اعلام کرد که در نهایت قصد دارد تا چند هفته‌ی دیگر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از این ابرخودرو رونمایی کند.

هنوز جزئیات زیادی در مورد پروژه یک منتشر نشده است؛ اما آن‌چه ما می‌دانیم تأیید می‌کند که این ابرخودروی، یک هیولای واقعی با عملکرد فوق‌العاده خواهد بود.

ابرخودروی پروژه یک مرسدس و AMG

مرسدس چند ماه پیش از سیستم محرکه‌ی پروژه یک رونمایی و تأیید کرد که این هایپرکار، یک ابرخودروی هیبریدی تمام چرخ محرک با حداقل ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت است. دو موتور الکتریکی ۱۶۱ اسب بخاری، چرخ‌های جلوی خودرو را به حرکت در می‌آورند؛ در حالی که یک پیشرانه‌ی خورجینی شش سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ با حداقل ۷۰۰ اسب بخار قدرت، از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته نیرو را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند. در حالی که این پیشرانه دقیقا همان چیزی نیست که در خودروی فرمول یک مرسدس وجود دارد، اما می‌توان گفت که تا حدودی نزدیک به آن است. نکته قابل توجه هیولای جدید پروژه یک مرسدس این است که قبل از ایجاد مزاحمت توسط سیستم محدودیت دور موتور، این خودرو ۱۱ هزار دور بر دقیقه را تجربه خواهد کرد.

گفته می‌شود بیشینه‌ی سرعت این ابرخودرو بیش از ۲۱۷ مایل بر ساعت (۳۵۰ کیلومتر بر ساعت) است؛ اما تصور می‌کنیم که به‌عنوان یک خودروی فرمول یک برای تردد در خیابان‌ها، شتاب و کرنرینگ پروژه یک واقعا بی‌نظیر باشد.

هنوز هیچ برآورد قیمتی برای این ابرخودروی جدید مرسدس مشخص نشده است و باید منتظر ماند تا نمایشگاه خودروی فرانکفورت برگزار و جزئیات بیشتری از این ابرخودرو منتشر شود. اما گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها حاکی از آن هستند که ابرخودروی پروژه یک مرسدس بنز قیمتی بیش از ۲ میلیون پوند (تقریبا ۲.۵ میلیون دلار آمریکا) خواهد داشت و البته تمام ظرفیت تولید آن توسط کلکسیونرها، پیش‌خرید شده است.

نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۱۲ و ۱۳ سپتامبر (۲۱ و ۲۲ شهریور) شروع به کار می‌کند و از هم اکنون طرفداران خودروهای مرسدس بنز خود را برای تماشای ابرخودروی پروژه یک آماده می‌کنند. در ویدئوهای زیر می توانید تیزر تبلیغاتی مرسدس، برای ابرخودروی پروژه یک را تماشا کنید که به معرفی کوتاه مشهورترین خودروهای AMG در طول زمان، می‌پردازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات