صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۰/۵ ثانیه، با سه‌چرخه‌ آبی

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فردی علاقه‌مند به سرعت، ویدئویی منتشر کرده است که نشان می‌دهد با یک سه چرخه مجهز به موشک آبی در زمان نیم ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
تبلیغات

به یاد دارید که در ایام کودکی چطور با بادکنک‌های آبی بازی می‌کردید؟ فقط کافی بود، بادکنک‌ را از آب پر  و محتویات آن را در هوا رها کنید  تا به آسمان پرتاب شود و یا دقیق‌تر به صورت دوستتان پاشیده شود؛ کاری که خیلی از شما ممکن است انجام داده باشید.

ویدئوی زیر تقریبا به همین روش اشاره دارد، به جز این‌ که در این نمایش خیره‌کننده شتاب‌گیری برای نشان دادن عملکرد قانون سوم نیوتن در فیزیک آب و هوا با هم ترکیب شده است. وقتی که می‌گوییم این نمایش خیره‌کننده است شوخی نمی‌کنیم، چرا که این سه چرخه دست‌ساز سفارشی با شتاب بیش از ۵g حرکت می‌کند. برای اطلاع شما باید گفت که این شتاب بیش از مقداری است که فضانوردان در هنگام تیک‌آف (اوج گرفتن شاتل فضایی) در یک موشک واقعی تجربه می‌کنند.

با فرانسیس گیسی و سه چرخه مجهز به موشک آبی او آشنا شوید. ممکن است این نام برای شما آشنا باشد؛ این همان شخصی است که چند سال پیش یک دوچرخه (بله درست متوجه شدید یک دوچرخه) مجهز به موشک را با سرعت ۲۰۷ مایل راند و یک رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد. حالا او برای ثبت رکورد دیگری یک سه چرخه جدید ساخته است.

سه چرخه دست‌ساز خانگی او بسیار ساده است و شامل دو چرخ عقب، یک چرخ جلو با دسته فرمان و ترمزهای بزرگ و قدرتمند برمبو (Brembo) و یک مخزن آب است. در این سه چرخه حتی صندلی هم وجود ندارد؛ تنها وسیله‌ی گیسی برای مقابله با پرتاب بسیار سریع و وحشیانه، فرمان (دسته‌های سه چرخه)، یک جفت زیرپایی و احتمالا قدرتی بسیار زیاد (در حد جدای شخصیت فیلم جنگ ستارگان) برای نگه داشتن او در سرجایش است.

سه چرخه مجهز به موشک آبی

شتاب این سه چرخه، بیشتر از شتاب شاتل فضایی در هنگام تیک‌آف است

بعید است که کسی بتواند برای آخرین اجرای گیسی استاندارد جدیدی پیدا کند. هنگامی که گیسی فشار موشک را در سه چرخه آزاد می‌کند، او فقط در مدت زمان نیم ثانیه از سرعت صفر به  ۶۲ مایل بر ساعت (معادل ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد. او در زمان ۳.۹۵ ثانیه به فاصله یک هشتم مایل (۲۰۰ متر) می‌رسد و در این فرآیند به حداکثر سرعت ۱۶۲ مایل بر ساعت (۲۶۱ کیلومتر بر ساعت)، فقط با فشار آب و هوا می‌رسد. با دیدن این ویدئو شاید کمی بیشتر در مورد شوفاژ و مخزن آب گرم جانب احتیاط را رعایت کنید.

فرانسیس گیسی یک ویدیوی طولانی با چند فیلم‌های دیگر هم دارد که ارزش دیدن دارند؛ او می‌گوید به دنبال حامیان مالی برای ساخت وسایل نقلیه بسیار قدرتمند، دیدنی و سریع‌تر از این سه چرخه دست‌ساز است. ما نمی‌دانیم که چگونه یک سه چرخه مجهز به موشک آبی به سرعت ۱۶۰ مایل بر ساعت می‌رسد، اما کاملا مشتاق هستیم که دلیل آن را بیابیم. تماشای ویدئوی زیر را از دست ندهید.

لینک دانلود 720P   1080P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات