بنیان‌گذار واتساپ برای تأسیس یک مؤسسه‌ی غیرانتفاعی، فیسبوک را ترک می‌کند

چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
برایان اکتون، بنیان‌گذار واتساپ اعلام کرده است که فیسبوک را به قصد تأسیس یک کسب و کار غیر انتفاعی ترک می‌کند.
تبلیغات

برایان اکتون، بنیان‌گذار واتساپ با انتشار پستی در فیسبوک اعلام کرد که قصد دارد این کمپانی را برای ایجاد کسب و کار غیرانتفاعی جدیدی ترک می‌کند.

همان‌طور که اشاره کردیم، اکتون تصمیم خود را در یک پست فیسبوکی اعلام کرده است. وی در پست خود چنین اظهار نظر کرد:

پس از هشت سال در واتساپ، من تصمیم گرفتم از این کمپانی جدا شوم و مرحله‌ی جدیدی را در زندگی خود آغاز کنم.من بسیار خوش‌شانس هستم که در این سن انعطاف‌پذیری لازم را برای قبول کردن چالش‌ها و ریسک‌های جدید در زندگی خود دارم. من تصمیم گرفته‌ام یک کسب و کار غیر انتفاعی را آغاز کنم که در آن به فناوری و تکنولوژی‌های ارتباطی خواهم پرداخت. این موضوعی است که مدتی به آن فکر کرده‌ام و حالا زمان عمل کردن و تمرکز بر کسب و کار جدید فرا رسیده است. من اطلاعات بیشتری در ماه‌های آینده در این خصوص به اشتراک خواهم گذاشت.این موضوع به‌طور حتم یک تصمیم بسیار سخت است. من به دستاوردهای واتساپ در چند سال اخیر افتخار می‌کنم و بسیار هیجان‌انگیز است که ببینم روزانه تعداد بسیار زیادی از افراد واتساپ را مورد استفاده قرار می‌دهند.

اکتون سرویس واتساپ را در سال ۲۰۰۹ با همکاری جان کوم، مدیرعامل کنونی این کمپانی استارت زد. این دو همدیگر را زمانی که در یاهو مشغول به کار بودند، ملاقات کردند و با یکدیگر آشنا شدند. پس از گذشت ۵ سال از آغاز به کار سرویس واتساپ، فیسبوک با پرداخت بیش از ۲۲ میلیارد دلار، این سرویس پیام‌رسان را تصاحب کرد. البته توافق اولیه صورت‌گرفته برای تصاحب واتساپ توسط فیسبوک نزدیک به ۱۹ میلیارد دلار بود.

در حال حاضر، واتساپ با در اختیار داشتن بیش از یک میلیارد کاربر ماهیانه، محبوب‌ترین سیستم ارتباطی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی که فیسبوک استارتاپ واتساپ را تصاحب کرد، تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی این کمپانی ۴۵۰ میلیون نفر بود. بخش اعظمی از کاربران واتساپ را افرادی تشکیل می‌دهند که خارج از خاک آمریکا زندگی می‌کنند.

واتساپ اخیرا سیاستهایی در پیش گرفته است تا از سرویس خود درآمدزایی داشته باشد. برای مثال می‌توان به اضافه کردن پروفایل‌های بیزنس به این پیام‌رسان اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند با کمپانی‌هایی مختلفی که از این سرویس استفاده می‌کنند، ارتباط برقرار کنند. واتساپ امکان انجام پرداخت را از طریق اپلیکیشن مهیا کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات