فیسبوک درصدد درآمدزایی از واتساپ است

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک درصدد پیاده‌سازی سیاست‌های جدیدی در واتساپ برای درآمدزایی از این سرویس پیام‌رسان است.
تبلیغات

به گزارش وال استریت ژورنال، فیسبوک درصدد پیاده‌سازی سیاست‌هایی در واتساپ است تا از سرویس پیام‌رسان خود که روزانه بیش از یک میلیارد نفر از آن استفاده می‌کنند، درآمدزایی کند. بر اساس اطلاعاتی که در وبلاگ واتساپ منتشر شده، این سرویس در حال آزمایش روشی است که با استفاده از آن، کسب‌وکارها می‌توانند با مشتریان و کاربرانشان از طریق واتساپ ارتباط برقرار کنند.

در پستی که در وبلاگ واتساپ منتشر شده، این موضوع چنین تشریح شده است:

ما در حال توسعه و آزمایش ابزار‌های جدید مبتنی بر سرویس رایگان بیزنس واتساپ هستیم تا با استفاده از آن، کمپانی‌های کوچک و کسب‌وکارهای بزرگ بتوانند در سطح جهانی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. از جمله‌ی کسب‌وکارهای مورد نظر باید به شرکت‌های هوایی، فروشگاه‌های اینترنتی و بانک‌ها اشاره کرد.

واتساپ برای بهبود و توسعه چنین سرویسی، یک طرح آزمایشی نیز کلید زده است که بر اساس آن، یک تیک سبزرنگ در کنار نام کسب‌وکاری که از واتساپ استفاده می‌کند، قرار می‌گیرد که به معنای تأیید این کسب و کار از سوی واتساپ است.

مدیر اجرایی واتساپ در خصوص سرویس جدید این کمپانی چنین اظهار نظر کرده است:

ما در نظر داریم در آینده‌ی نزدیک از کمپانی‌ها برای استفاده از این سرویس پول دریافت کنیم.

رویترز  چندی پیش با استفاده از مستندات واتساپ که به دستش رسیده بود، اعلام کرد که این شرکت در نظر دارد از طریق گرفتن مبلغ از کمپانی‌ها درآمدزایی کند.

واتساپ به‌عنوان یک استارتاپ کار خود را در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد. این کمپانی در سال ۲۰۱۴ در قبال دریافت ۲۲ میلیارد دلار به زیر پرچم فیسبوک رفت. هرچند واتساپ در آن زمان درآمد بسیار اندکی داشت، اما مبلغ پرداخت‌شده بسیار بالا بود؛ به‌طوری‌که ۲۲ میلیارد دلار پرداخت‌شده توسط فیسبوک در سال ۲۰۱۴ از کل ارزش سونی بیشتر بود.

فیسبوک در ماه جولای میلادی نمایش تبلیغات در سرویس واتساپ را اضافه کرد تا از این طریق بتواند درآمد بیشتری از سرویس پیام‌رسان خود کسب کند. باید دید در آینده چه سرنوشتی برای این کمپانی رقم خواهد خورد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات