لنوو سری جدید لپ تاپ یوگا و میکس را در ایفا 2017 رونمایی کرد

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 6 دقیقه
لنوو در جریان برگزاری کنفرانس خود طی ایفا ۲۰۱۷ از سه لپ تاپ جدید بروز شده با پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل رونمایی کرد.
تبلیغات

لنوو شب گذشته کنفرانس مطبوعاتی خود را در جریان ایفا ۲۰۱۷ برگزار کرد. این کمپانی چینی در جریان مراسم خود علاوه بر اینکه از موتو ایکس ۴ رونمایی کرد، شماری از لپ‌تاپ‌های بروز شده‌ی خود را نیز معرفی کرد. لپ‌تاپ‌های بروز شده‌ی لنوو شامل یوگا ۹۲۰، یوگا ۷۲۰ و میکس ۵۲۰ هستند. در میان سه محصول جدید رونمایی شده توسط لنوو، تنها یوگا ۷۲۰ با برخورداری از صفحه‌ی نمایش ۱۲.۵ اینچی به پردازنده‌ی نسل هشتمی اینتل بروز نشده است، حال آنکه خبری از دوربین سه بعدی نیز در آن نیست. 

لنوو یوگا ۹۲۰

لنوو اطلاعاتی را در رابطه با جزئیات پردازنده‌های مورد استفاده در یوگا ۹۲۰ خود ارائه نکرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط لنوو، یوگا ۹۲۰ از وجود یک پردازنده‌ی Core i7 بهره خواهد برد. همچنین در صورتی که نگاهی به نسل پیش این محصول بیندازیم، باید در انتظار عرضه‌ی نسل جدید به همراه چهار پردازنده‌ی Core i5/i7 از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل نیز باشیم. محصول جدید لنوو یا همان یوگا ۹۲۰ از وجود نسخه‌ای که به همراه پردازنده‌ی گرافیکی جدا راهی بازار شود، بی بهره خواهد بود، از این‌رو در تمام نسخه‌ها شاهد عرضه‌ی یوگا ۹۲۰ به همراه پردازنده‌ی گرافیکی تراشه‌ی اینتل خواهیم بود. 

با توجه به اینکه یوگا ۹۲۰ از وجود یک لولای ۳۶۰ درجه بهره می‌برد، از این‌رو می‌توان این محصول را در حالت یک لپ‌تاپ، تبلت با ایستاده مورد استفاده قرار داد. لنوو در یوگا ۹۲۰ پشتیبانی از Windows Ink نیز قرار داده تا در صورت خرید Active pen 2 این کمپانی بتوان از قلم نیز در صورت استفاده از حالت تبلت، استفاده کرد. 

یوگا ۹۲۰ لنوو

یوگا ۹۲۰ از نظر وجود درگاه‌ها کمی در کمبود به سر می‌برد. این محصول از وجود یک درگاه USB 3.1 Gen1 Typa A در کنار سه درگاه تاندربولت ۳ تایپ C بهره می‌برد. با استفاده از آداپتورهای موجود در بازار می‌توان دو درگاه تاندربولت را گسترش داده و یوگا ۹۲۰ را به درگاه‌های بیشتری نظیر دیسپلی پورت و همچنین HDMI، اترنت گیگابیت و سایر درگاه‌ها مجهز کرد. 

یوگا ۹۲۰ لنوو

از دیگر مشخصات فنی این محصول باید به دوربین WorldView لنوو اشاره کرد که می‌توان با استفاده از آن تصویر اشیا موجود در محیط پیرامون را بصورت سه بعدی ذخیره کرد. 

یوگا ۹۲۰

لنوو به این نکته اشاره کرده که شمار محدودی از این لپ‌تاپ را با بهره‌گیری از روکش گوریلا گلس راهی بازار خواهد کرد. در مجموع سه طرح با روکش گوریلا گلس از یوگا ۹۲۰ راهی بازار خواهد شد که شامل Vibes، star wars Special Edition Rebel Alliance و Star Wars Special Edition Galactic Empire می‌شود. 

یوگا ۷۲۰

لنوو پیش از این نسخه‌ی ۱۵.۶ و ۱۳.۳ اینچی یوگا ۷۲۰ را به بازار عرضه کرده بود، حال آنکه در جریان ایفا ۲۰۱۷ این کمپانی چینی از نسخه‌ی ۱۲.۵ اینچی یوگا ۷۲۰ نیز رونمایی کرد. در واقع نسخه‌ی ۱۲.۵ اینچی یوگا ۷۲۰ را باید نسخه‌ی کوچک یوگا ۹۲۰ بدانیم که در آن خبری از پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل نبوده و لنوو از پردازنده‌ی نسل هفتمی کمپانی اینتل استفاده کرده است. همچنین در این لپ‌تاپ از صفحه‌ی نمایش اولترا اچ‌دی نیز خبری نیست و سرعت حافظه‌ی داخلی از نوع SSD نیز بسیار کندتر است. علت اصلی کند بودن حافظه‌ی SSD مورداستفاده در یوگا ۷۲۰ این است که ارتباط ساتا در آن از همان فناوری بهره می‌برد که در هارد درایوهای معمولی شاهد آن هستیم. سرعت حداکثری در این حافظه‌ی SSD به بیش از ۵۵۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد. در مقایسه، حافظه‌های SSD که از طریق ارتباط pci express ارتباط برقرار می‌کنند از سرعت تبادل اطلاعات ۱٫۱۰۰ مگابایت در ثانیه بهره می‌برند. 

یوگا ۷۲۰

در یوگا ۷۲۰ لنوو دو درگاه تاندربولت از مجموع سه درگاه تاندربولت تعبیه شده روی یوگا ۹۲۰ را حذف کرده و یک درگاه USB 3.1 Gen1 Type-C را جایگزین کرده است. در یوگا ۷۲۰ نیز می‌توان با استفاده از یک آداپتور مناسب امکان استفاده از سایر درگاه‌ها را فراهم کرد. در یوگا ۷۲۰ خبری از دوربین سه بعدی لنوو نیست، حال آنکه با استفاده از سنسور اثر انگشت می‌توان از قابلیت‌های ویندوز هلو استفاده کرد. 

یوگا ۷۲۰

MIIX 520 لنوو

لنوو در ایفا ۲۰۱۷ از نسخه‌ی جدید میکس ۵۲۰ البته با امکانات محدودتر رونمایی کرد. در این محصول شاهد استفاده از پردازنده‌ی نسل هشتمی اینتل  Core i5 است. در این نسخه نیز خبری از پردازنده‌ی گرافیکی غیراینتلی نیست و HD Graphic 620 وظیفه‌ی پردازش اطلاعات را بر عهده دارد. رزولوشن صفحه‌ی نمایش این محصول ۱٫۹۲۰ در ۱٫۰۸۰ است. از دیگر مشخصات فنی این محصول باید به Active Pen 2 اشاره کنیم. 

میکس ۵۲۰

با استفاده از دوربین سه بعدی WorldView در این لپ‌تاپ نیز می‌توان تصاویر سه بعدی از اشیا پیرامون را تهیه کرد. برخلاف یوگا ۹۲۰ در این لپ‌تاپ خبری از درگاه تاندربولت ۳ نیست حال آنکه درگاه USB 3.1 Gen1 Type-C همچون یوگا ۷۲۰ در آن قرار داده شده است. میکس ۵۲۰ یرا باید یک محصول با در اختیار داشتن بهترین ویژگی‌های یوگا ۷۲۰ و یوگا ۹۲۰ تصور کرد. 

از میان سه محصول جدیدی که لنوو در جریان ایفا ۲۰۱۷ رونمایی کرده، میکس ۵۲۰ تنها محصولی است که از وجود ارتباط 4g lte بهره می‌برد. البته لنوو این محصول را در قالب نسخه‌ی وای-فای نیز در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. نسخه‌ی 4G LTE در مقایسه با نسخه‌ی وای‌فای قیمت بیشتری دارد. با توجه به اینکه اضافه شدن سیم‌کارت برای ارتباط LTE نیازمند محلی در لپ‌تاپ است، از این‌رو لنوو اسلات کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی را حذف کرده است. 

میکس ۵۲۰

یکی از ویژگی‌های میکس ۵۲۰ روی دستیار صوتی هوشمند کورتانا متمرکز شده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط لنوو، با استفاده از امکان شناسایی صدای دقیق میک ۵۲۰، کاربران می‌توانند از فاصله‌ی ۴ متری دستورات صوتی را برای کورتانا صادر کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات