اپل با صرف هزینه ۱.۳ میلیارد دلار، در ایالت آیووا دیتاسنتر تأسیس می‎کند

یک‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در نظر دارد با صرف هزینه هنگفت، دیتاسنتر جدیدی در ایالت آیووا ایجاد کند که کاملا از انرژی‎های پاک نیاز خود را تأمین می‎کند. این دیتاسنتر به کاربران سرویس‎های مختلف اپل، خدمات ارائه خواهد کرد.
تبلیغات

شرکت اپل در روز سه‎شنبه اعلام کرد که قصد ساخت دیتاسنتری جدید در شهر ووکی ایالت آیووا با هزینه ۱.۳ میلیارد دلار دارد. این دیتاسنتر در ساختمانی به وسعت ۳۷ هزار متر مربع قرار خواهد گرفت و به کاربران آمریکای شمالی اپلیکیشن‎هایی مانند iMessage، سیری و اپ استور سرویس ارائه می‎کند. توسعه این مرکز از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد و انتظار می‎رود تا سال ۲۰۲۰ آماده ارائه خدمات باشد. فرماندار ایالت آیووا اعلام کرده است که این تأسیسات به‌عنوان پیشرفته‏‎ترین دیتاسنتر اپل شناخته خواهد شد.

این مرکز از ابتدا به کمک منابع پاک انرژی خود را تأمین خواهد کرد که شامل انرژی حاصل از توربین‎های بادی و سایر انرژی‎های نو خواهد بود. اپل در گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد تمام انرژی مورد نیاز خود را از منابع پاک تأمین کند و تاکنون در ایالات متحده و ۲۳ کشور دیگر موفق به دست‎یابی به هدف خود شده است. گفته می‎شود مقامات محلی حدود ۲۰۸ میلیون دلار تخفیف‎ مالیاتی به اپل داده‌اند و این شرکت قصد دارد در مجموع ۸ کیلومتر مربع زمین در آینده برای توسعه بیشتر مرکز خود خریداری کند. همچنین اپل ۱۰۰ میلیون دلار به بنیاد توسعه عمومی شهر ووکی اهدا خواهد کرد که البته یکجا نخواهد بود و هر سال یک میلیون دلار از آن پرداخت خواهد شد.

apple data center

دیتاسنتر جدید اپل و کمک‎های مالی این شرکت موجب می‎شود سرمایه بسیاری به‌سوی شهر ووکی جذب شود. در ابتدا قرار است به کمک این سرمایه، پردیس جوانان این شهر تأسیس شود که شامل گلخانه، زمین بازی، اسکله ماهیگیری، مراکز آموزشی و مدارس خواهد بود. تیم کوک گفته است که ایجاد این مرکز موجب پدید آمدن ۱۰ هزار شغل جدید برای اهالی ایالت آیووا خواهد شد که شامل ۵۰ مهندس تمام‌وقت برای اجرای پروژه و ۵۵۰ نیروی عملیاتی خواهد بود.

در حال حاضر اپل دو فروشگاه در ایالت آیووا دارد و با چندین تأمین‌کننده محلی نیز همکاری دارد. از جمله آن‎ها می‎توان به شرکت 3M در شهر ناکس‎ویل اشاره کرد که قطعات مورد نیاز برای صفحه نمایش آیفون و آیپد را تولید می‎کند. دیتاسنترهای آی‎کلاد اپل در سراسر آمریکا وجود دارند که از میان ایالت‎های میزبان آن‎ها می‎توان به نوادا، اورگِن، کارولینای شمالی، کالیفرنیا و آریزونا اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات