پینین‌فارینا خودروی بعدی سانگ‌ یانگ را طراحی می‌کند

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برند کره‌ای سانگ‌یانگ به دنبال طراحی خودروی الکتریکی جدیدی است که احتمالا جانشین شاسی‌بلند رکستون خواهد شد در این پروژه استودیوی مشهور پینین‌فارینا هم حضور دارد.
تبلیغات

سانگ‌یانگ احتمالا اوایل سال جاری از نسل جدید رکستون رونمایی می‌کند، اما این خودروساز کره‌ای در حال حاضر به دنبال جانشین آن است. به گزارش CarMagazine، طبق گفته جونگ سیک چوی، مدیر ارشد اجرایی این شرکت، انتظار می‌رود که این خودرو در سال ۲۰۲۱ تولید شود. تماشای این خودروی جدید بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود؛ زیرا این شاسی‌بلند توسط شرکت طراحی معروف پینین‌فارینا طراحی خواهد شد.

سانگ‌یانگ رکستون

پینین‌فارینا یک شرکت طراحی خودرو و سازنده‌ی بدنه‌ در ایتالیا است که در شهر کامبیانو قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۳۰ با هدف طراحی و ساخت خودرو توسط باتیستا فارینا (که خود طراح خودرو بود) و با نام سوسیتا انونیما کار خود را آغاز کرد. این شرکت، طرح‌های مشهور و ماندگاری برای بهترین برندهای خودرو مانند فراری، مازراتی، رولز-رویس، کادیلاک، جگوار، ولوو، آلفا رومئو و لانچیا عرضه کرد. از دهه ۱۹۸۰، پینین‌فارینا با مدیریت جدید، فعالیت‌هایی در زمینه‌ی طراحی صنعتی و داخلی ساختمان نیز دارد.

هر دو شرکت پینین‌فارینا و سانگ‌یانگ بخشی از گروه خودروسازی ماهیندرا در هندوستان هستند. شرکت سانگ‌یانگ در سال ۲۰۱۰ به گروه خودروسازی ماهیندرا پیوست و شرکت ایتالیایی پینین‌فارینا هم تقریبا دو سال پیش در معامله‌ای به ارزش ۲۸ میلیون دلار توسط گروه ماهیندرا خریداری شد.

سانگ‌یانگ رکستون

CarMagazine همچنین فاش کرد که صحبت در مورد پلتفرم و پیشرانه این خودرو هنوز خیلی زود است؛ اما علاوه بر استفاده از سبک‌های طراحی پینین‌فارینا برای طراحی خودروی جدید، خودروسازی ماهیندرا به دنبال تولید یک خودروی الکتریکی کاربردی است. برخی از ویژگی‌های ظریف‌کاری این محصول، از خودروی مفهومی H2 Speed الهام گرفته‌ می‌شود و هدف آن، بازارهای آمریکای جنوبی و چین خواهد بود. خودروی مفهومی H2 Speed سال گذشته در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته شد و تصاویر آن در این مطلب آورده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات