اولین لپ تاپ مجهز به پردازنده رایزن توسط ایسوس معرفی خواهد شد

جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس با مجهز کردن لپ‌تاپ‌های گیمینگ ROG به پردازنده‌های جدید AMD، اولین شرکتی خواهد بود که از رایزن در لپ‌تاپ استفاده می‌کند.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته ایسوس با انتشار یک تیزر ویدئویی، وعده داد که به‌عنوان اولین شرکت در دنیا از پردازنده‌های Ryzen ای‌ام‌دی در لپ‌تاپ‌های گیمینگ ROG خود استفاده خواهد کرد. با توجه به این‌که ایسوس از برند ROG تنها برای لپ‌تاپ‌های بالارده‌ی گیمینگ خود استفاده می‌کند، باید انتظار به‌ کار بردن یکی از بالارده‌ترین پردازنده‌های رایزن را در این لپ‌تاپ داشته باشیم.

ویدئوی ایسوس که در کانال یوتیوب گیمینگ این شرکت معروف به «Asus’s Republic of Gamers» منتشر شده است، بنا به ماهیت تیزرگونه‌ی خود اطلاعات چندانی از لپ‌تاپ به دست نمی‌دهد. تنها اطلاعات مفیدی که از این ویدئو می‌توان متوجه شد این است که لپ‌تاپ مذکور از سری ROG خواهد بود و با توجه به هشتگ Computex2017 # در توضیحات ویدئو، می‌توان انتظار معرفی آن را در نمایشگاه کامپیوتکس داشت.

با توجه به اینکه AMD هنوز APU قدرت‌مندی که بخش پردازنده‌ی گرافیکی آن مجهز به معماری وگا باشد به بازار عرضه نکرده است، هنوز مشخص نیست که لپ‌تاپ جدید ایسوس از چه پردازنده‌ی گرافیکی استفاده خواهد کرد. دستگاه‌های مجهز به APU-های رایزن AMD موسوم به Raven Ridge، قرار است تا سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند.

نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ کمتر از یک هفته‌ی دیگر آغاز به‌ کار خواهد کرد و می‌توان انتظار معرفی دستگاه‌های متعدد مبتنی بر رایزن را در آن داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات