اچ تی سی وایو و لنوو هدست واقعیت مجازی مبتنی بر پلتفرم دی دریم می‌سازند

پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
در رویداد I/O گوگل، اچ‌تی‌سی وایو و لنوو از هدست‌های مستقلی رونمایی کردند که مبتنی بر پلتفرم دی‌دریم هستند و نیازی به تلفن هوشمند ندارند.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که گوگل برای پلتفرم واقعیت مجازی در تلفن‌های هوشمند برنامه‌های جالبی دارد. گوگل به دنبال توسعه هدست‌هایی است که مستقل هستند و از سخت‌افزاری بهره می‌برند که برای استفاده از آن‌ها نیازی به تلفن هوشمند نخواهید داشت.

در رویداد I/O گوگل، سازنده اندروید از هدست‌های واقعیت مجازی رونمایی کرد که مبتنی بر پلتفرم دی‌دریم هستند. این هدست‌های واقعیت مجازی توسط کمپانی‌های مطرح اچ‌تی‌سی و لنوو ساختهشده‌اند و در اواخر سال ۲۰۱۷ روانه بازار خواهند شد.

هدست‌های جدید از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده می‌کنند و از تکنولوژی‌هایی نظیر تانگوی گوگل بهره خواهند برد. این تکنولوژی به آن‌ها اجازه می‌دهد که برای ردیابی نیاز به سنسورهای خارجی نداشته باشند.

متأسفانه از هدست‌های واقعیت مجازی که توسط لنوو و اچ‌تی‌سی وایو ساخته می‌شوند، اطلاعات زیادی در اختیار نداریم. با این حال، می‌دانیم که هدست ساخت اچ‌تی‌سی از یک بند برای قرار گرفتن در مقابل صورت کاربر استفاده می‌کند. در حالی که لنوو از طراحی مشابه پلی‌استیشن وی‌آر سونی استفاده کرده است.

در گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه گوگل در حال ساخت هدست‌های واقعیت مجازی مستقلی است که نیاز به تلفن هوشمند نداشته باشند. همچنین اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه در این هدست‌ها از قابلیتی استفاده شده است که می‌توانند چشمان کاربر را ردیابی کنند و محیط اطراف را نیز بررسی کند.

با قرار دادن تمام امکانات مورد نیاز که شامل امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌شود، به گوگل فرصتی داده خواهد شد تا نه‌تنها برای این محصولات، بلکه برای پلتفرم دی‌دریم بازار مناسبی ایجاد کند. این کار باعث خواهد شد کاربرانی که از تلفن اندروید بهره نمی‌برند نیز امکان استفاده از پلتفرم دی‌دریم داشته باشند.

کوالکام نیز اعلام کرده است که می‌خواهد با گوگل بر سر ساخت یک هدست واقعیت مجازی مبتنی بر دی‌دریم همکاری کند. نظر شما در مورد این نوع هدست‌ واقعیت مجازی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات