آشنایی با میشلن، فراتر از لاستیک خودرو

سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت میشلن در صنعت لاستیک بیش از ۱۳۰ سال قدمت دارد. در این مطلب نگاهی به تاریخچه‌ی میشلن و برنامه‌های تبلیغاتی آن خواهیم داشت.
تبلیغات

دو برادر فرانسوی به نام‌های آندره و ادوارد، در سال ۱۸۸۹ کارخانه‌ی لاستیک میشلن را به نام خانوادگی خود بنیان نهادند. هرچند آن‌ها خیلی زود به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تایر برای انواع وسایل نقلیه در اروپا تبدیل شدند؛ اما برادران میشلن اهداف بزرگ‌تری در سر داشتند. در سال ۱۹۰۰، تعداد خودروهای موجود در جهان قابل مقایسه با سال‌های بعد از آن نبود و در خیابان‌ها، تعداد انگشت‌شماری وسیله نقلیه‌ی موتوری وجود داشت. برادران میشلن با یک ابتکار خلاقانه، توانستند منبع درآمد تازه‌ای پیدا کنند و البته فروش لاستیک‌های خود را هم افزایش دهند.

طرحی که از سوی میشلن مطرح شد، امروزه یک درس بزرگ برای کارآفرینان و علاقه‌مندان تجارت محسوب می‌شود و به نام راهنمای میشلن (Michelin Guide) معروف است. در این طرح، یک برنامه‌ی سفر به مناطق مختلف اروپا وجود داشت که حاوی اطلاعات مفیدی در زمینه‌ی هتل‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های دیدنی هر محل بود. برادران میشلن از فروش این راهنمای سفر، سود خوبی کسب کردند؛ اما درآمد اصلی آن‌ها در جای دیگری بود. شرکت میشلن بزرگ‌ترین تولید‌کننده لاستیک اروپا بود و طبیعتا وقتی مردم با راهنمای میشلن به سفر تشویق می‌شدند، لاستیک بیشتری مصرف می‌کردند. برادران میشلن با هدف افزایش بهره‌وری تبلیغاتی، در کتابچه‌ی راهنمای سفر از نام و لوگوی لاستیک میشلن نیز استفاده می‌کردند که تأثیر زیادی بر شهرت این برند گذاشت. امروزه سری کتاب‌های راهنمای میشلن با اطلاعات به‌روز و کاربردی، با گذشت بیش از یک قرن از اولین نسخه همچنان چاپ می‌شود.

michelin tire میشلن تایر

بیش از ۱۲۰ سال از تولید لاستیک در کارخانه‌ی میشلن می‌گذرد و این برند به‌عنوان دومین سازنده تایر جهان (پس از بریجستون) شناخته می‌شود. به عقیده‌ی بسیاری از خودروسازان مطرح و خصوصا سازندگان خودروهای اسپرت، میشلن بالاترین کیفیت و بهترین عملکرد فنی را در مقایسه با دیگر برندهای لاستیک دنیا دارد. در زمینه‌ی ساخت تایر برای استفاده در پیست‌های سرعت، میشلن به‌عنوان پرفروش‌ترین برند جهان شناخته می‌شود.

michelin tire میشلن تایر

همه‌ساله در پالم اسپرینگز کالیفرنیا، همایشی سه‌روزه توسط میشلن برگزار می‌شود. این گردهمایی «تجربه‌ی رانندگی میشلن» نام دارد و پذیرای مهمانانی منتخب از سراسر دنیا است. در این مدت علاوه بر امکانات رفاهی و اقامتی لوکس، از مهمانان خواسته می‌شود که جدیدترین محصول میشلن را آزمایش کنند. امسال سری جدید تایرهای 4S با نام کامل Pilot Sport 4S performance همراه با چند خودروی اسپرت مشهور در اختیار دعوت‌شدگان قرار گرفت. از شخصیت‌های معروفی که در این همایش حضور داشتند، می‌توان به کیانو ریوز (بازیگر سری فیلم‌های ماتریکس) اشاره کرد که همراه با کارشناسان و خبرنگاران صنعت خودرو، در آزمایش  لاستیک‌های میشلن شرکت داشت.

michelin tire میشلن تایر    کیانو ریوز

امسال، روز اول همایش میشلن به استراحت و صحبت‌های دوستانه گذشت؛ اما در صبح روز دوم، لاستیک 4S روی خودروهای مرسدس AMG C63 S، مرسدس AMG GT S، فراری کالیفرنیا T و آئودی R8 V10 Plus در اختیار مهمانان گذاشته شد که در مسیر ناحیه‌ی ریتز تا پارک ملی جاشوا حرکت کنند. نیروی پلیس و کلانتر محلی نیز خودروهای این همایش را اسکورت کردند تا امکان رانندگی ایمن با سرعت بالا فراهم شود.

روز بعد، مهمانان به پیست مشهور ترمال کلاب منتقل شدند و در آنجا رانندگی با لاستیک‌های PS4S را در شرایط مختلف بررسی کردند. در تست‌های ابتدایی، خودروهای استاندارد سری M از بی‌ام‌و، در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت؛ اما در آزمون حرفه‌ای (Hot lab) مدل‌های مخصوص پیست با توانایی بالا مثل بی‌ام‌و Z4 GT3، بی‌ام‌و M4 GTS، نیسان GT-R، شورولت کوروت ZO6، پورشه کایمن GT4، پورشه 911 GT3 RS و آکورا NSX استفاده شدند.

امروزه برنامه‌ تبلیغاتی میشلن همچنان با ابتکاراتی جالب همراه است و توسط رسانه‌های جهان بازتاب داده می‌شود. در فیلم انتهای مطلب می‌توانید بیننده‌ی خلاصه‌ای از رویداد Michelin Pilot Experience باشید.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

michelin tire میشلن تایر
michelin tire میشلن تایر
michelin tire میشلن تایر
michelin tire میشلن تایر
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات