آئودی RS5 در ژنو معرفی شد؛ سوپراسپرت در لباس کوپه

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
بخش بهینه‌سازی و اسپرت آئودی که به کواترو (Audi Quattro) شناخته می‌شود، امروز در نمایشگاه ژنو برای اولین بار مدل جدیدی از RS5 معرفی کرد که از آنچه انتظار می‌رفت، سریع‌تر و قدرتمندتر است.
تبلیغات

ما انتظار داشتیم که آئودی هم مثل دیگر سازندگان خودروهای اسپرت آلمانی، پیشرانه‌های بزرگ ۸ و ۱۰ سیلندر را فراموش کند و برای RS5 بعدی نمونه‌ی ۶ سیلندر به کار ببرد، اما توانی که آئودی از آن گرفته فراتر از انتظار است. پیشرانه‌ی V6 جدید فقط ۲.۹ لیتر حجم دارد، اما به لطف توربوی دوگانه به قدرت ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر رسیده است. این درحالی است که پیشرانه‌ی قبلی که ۸ سیلندر تنفس طبیعی بود، با حجم ۴.۲ لیتر ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن‌متر گشتاور داشت. جالب اینجا است که نمونه‌ی ۶ سیلندر به‌کاررفته در RS5 همان پیشرانه‌ی پورشه پانامرا 4S است؛ اما در لباس آئودی، ۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر دارد.

آئودی rs5

در نمایشگاه ژنو رسما اعلام شد که این خودرو توان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، ظرف ۳.۹ ثانیه دارد که آن را به یکی از سریع‌ترین خودروهای زیر ۱۰۰ هزار دلار دنیا تبدیل می‌کند. RS5 نهایت سرعتی محدودشده به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دارد؛ اما می‌توان نمونه‌ی فول‌آپشن را خرید که تجهیزات بالاتر از جمله چرخ‌ها و رینگ‌ها بهتری را شامل می‌شود و تا سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت هم محدودیتی ندارد. جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی اتوماتیک پیش‌فرض این خودرو است که همراه با سیستم دودیفرانسیل دائمی (AWD) عرضه می‌شود. تمرکز آئودی بر اختصاص بخش اصلی قدرت موتور به چرخ‌های عقب خواهد بود، درحالی‌که خریداران می‌توانند آپشن دیفرانسیل اسپرت را هم سفارش دهند که گشتاور متفاوتی بین چرخ‌های عقب تقسیم می‌کند.

آئودی rs5

فروش RS5 در حدود سه ماه دیگر در اروپا و یک سال‌ دیگر در آمریکا انجام می‌شود و مسلما تا آن زمان، از نسخه‌های بدون سقف (Cabriolet) و اسپرت‌بک آن هم رونمایی خواهد شد. از نظر منتقدان هرچند زبان طراحی آئودی جذاب و چشم‌نواز به نظر می‌رسد، با گذشت چند سال اخیر درحال تکراری‌ شدن است و تقریبا همه‌ی مدل‌های این خودرو در چراغ و جلوپنجره مشابهت زیادی دارند. از این رو می‌توان پیش‌بینی کرد که نسل بعدی محصولات آئودی، مثل RS5 با چهره‌ای مدرن معرفی شوند که نسبت به گذشته، تهاجمی‌تر است.

قرار است نسخه‌ی استاندارد RS5 تجهیزاتی داشته باشد که معمولا در دیگر خودروهای این کلاس آپشنال و انتخابی است. رینگ‌های اسپرت ۱۹ اینچ و اگزوز دوگانه‌ی کروم در حالت پایه وجود دارند و چرخ‌های ۲۰ اینچ، ترمز‌های سرامیک-کربن، همراه با سقف و سپرهای فیبر کربن هم قابل سفارش خواهند بود. هرچند قیمت دقیق این خودرو رسما اعلام نشده است، می‌توان پیش‌بینی کرد بهای ارزان‌ترین نمونه ۷۰ هزار دلار باشد که با این اوصاف رقیب سرسختی برای بی‌ام‌و M4 و مرسدس AMG C63 خواهد بود.

آئودی rs5
آئودی RS5
آئودی RS5
آئودی RS5
آئودی RS5
آئودی RS5
آئودی RS5
آئودی RS5
آئودی RS5
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات