سرپرست طراحی لندروور: طراحی این شرکت همیشه متمایز خواهد بود

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با معرفی رسمی رنج‌روور ولار در چند روز اخیر، حالا گری مک‌گاورن، سرپرست طراحی لندروور می‌گوید این شرکت هرگز خودرویی با طراحی کلی و بر اساس مدل‌های پیشین تولید نخواهد کرد.
تبلیغات

به گفته‌ی گری مک‌گاورن، سرپرست تیم طراحی لندروور، این شرکت با وجود تمایل گسترده برای رسیدن به رقبای برتر آلمانی خود، همواره دست به تولید خودروهای استثنایی و خاص خواهد زد. مک‌گاورن در حاشیه‌ی مراسم رونمایی از رنج‌روور ولار در گفتگو با خبرنگار Autocar گفت:

من تصور نمی‌کنم که سایر خودروسازان به‌اندازه‌ی ما در طراحی وقت صرف کنند. من به همراه ایان کالوم، طراح ارشد جگوار، که در هیئت‌مدیره‌ی جگوار لندروور هم حضور داریم، علاقه‌مند به حفظ این تمایز در بازار هستیم. ما نمی‌توانیم تمام ظاهر خودروی جدید خود را از مدل‌های قبلی الهام بگیریم، بلکه ما برای بقا در بازار نیازمند ساخت خودروهای جذاب هستیم.

درحالی‌که بسیاری از برندها نظیر آئودی و بی ام و متهم به داشتن یک زبان طراحی کلی و بر اساس مدل‌های قبلی هستند، منصفانه است که بگوییم مدل‌های لندروور در مقابل رقبا به‌خوبی قد علم کرده‌اند. بااین‌حال، ازآنجایی‌که این برند هم به دنبال کسب سهم بیشتری در بازار است، متمایز بودن نسبت به رقبا برایش دشوار می‌شود.

رنج روور ولار

برای مثال ولار یک شاسی‌بلند با یک سقف کوپه است و این عامل آن را در دسته‌ی جدیدی قرار می‌دهد که به شکل فزاینده‌ای درحال‌رشد است. مک‌گاورن در پاسخ به این اظهارنظر می‌گوید:

درست است، خودروهای زیادی با این شکل و شمایل در بازار حضور دارند؛ اما من تصور می‌کنم این خودرو همه را شگفت‌زده کرده است. ولار دارای یک شخصیت منحصربه‌فرد برای خود است.

مک‌گاورن در پاسخ به سؤال وب‌سایت Autocar مبنی بر اینکه که «مرسدس بنز به‌تازگی از بی ام و در فروش خودروهای لوکس پیشی گرفته است و گروه جگوار لندروور در این دسته زیاد به چشم نمی‌آید؛ آیا به نظر شما خودروی جدید ولار می‌تواند توجهات را به خود جلب کند؟» گفت:

ما نیازمند رشد بیشتر به‌منظور تقویت گروه در بلندمدت هستیم؛ اما نمی‌خواهیم با آلمانی‌ها قیاس شویم. اگر ما تنها به حجم فروش و تعداد خودروهای فروخته‌شده توجه کنیم، از اصالت خود فاصله می‌گیریم و استراتژی خود را از دست می‌دهیم. این استراتژی، صرفه‌جویی به مقیاس است، اما همچنان ما را متمایز می‌کند.

مک‌گاورن پارامترهایی چون اشرافیت، زرق‌وبرق و کمال را از ویژگی‌های مهم برند رنج‌روور می‌داند. مواردی که در سایر محصولات مصرفی نظیر لباس‌های دست‌دوز گران‌قیمت، چمدان‌ها و جواهرات نیز به چشم می‌خورد. او در پایان می‌افزاید:

هیچ‌کسی به این لوازم نیازی ندارد، اما به آن‌ها میل پیدا می‌کند. به‌علاوه، هیچ اشکالی ندارد که ما نیز بتوانیم خودروهای بادوام و باکیفیت طراحی کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات