طراحی محیط کار مناسب برای افراد درونگرا و برونگرا

دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
طراحی فضای کاری مناسب برای افراد درونگرا و برونگرا باعث می‌شود همه کارمندان بتوانند بهترین خودشان را نشان دهند و درنتیجه میزان بهره‌وری شرکت را بالا ببرند.
تبلیغات

در هر شرکتی افراد متفاوت با خصوصیات متفاوت مشغول به کار هستند. بعضی از آن‌ها درونگرا و برخی دیگر برونگرا هستند. یک فرد برونگرا از نظر اجتماعی فعال است و با همه ارتباط برقرار می‌کند؛ اما درونگراها کاملا متفاوت هستند و ترجیح می‌دهند به‌تنهایی کار کنند. درست است که محیط‌های کاریِ باز میزان همکاری و ارتباط کارمندان و درنتیجه بهره‌وری شرکت را بالا می‌برند؛ اما همه نمی‌توانند در چنین محیطی خوب کار کنند و خلاقیت خودشان را نشان دهند. افراد درونگرا دوست ندارند حواسشان در حین کار پرت شود؛ درحالی‌که برونگراها کاملا برعکس هستند و می‌خواهند مدام با دیگران در ارتباط باشند و از این طریق بهره‌وری خود را بالا ببرند. بنابراین کارفرماها برای اینکه بتوانند شرایط لازم برای موفقیت هر دو گروه از کارمندان خود را مهیا کنند، باید برای هر دو دسته محیط کاری مجزا طراحی کنند.

Introverts And Extroverts

محیط کاری افراد برونگرا

افراد برونگرا دوست دارند زمان خودشان را در بیرون سپری کنند و به شدت در حال تعامل با دیگران هستند. آن‌ها همیشه باانگیزه هستند و می‌خواهند بخشی از هر کار تیمی باشند. البته ناگفته نماند که گاهی اوقات به نظر می‌رسد افراد برونگرا نمی‌توانند به مرزها احترام بگذارند و با مکالمات خود باعث دلخوری همکارانشان می‌شوند. آن‌ها دوست دارند زمان خود را به ملاقات و صحبت‌ کردن با دیگران بگذرانند و از این طریق ایده‌های خود را با دیگران مطرح کنند. یک محیط کاری باز این فرصت را برای آن‌ها مهیا می‌کند و آن‌ها را تشویق می‌کند تا بتوانند بهترین خودشان را نشان دهند.

محیط کاری افراد درونگرا

افراد درونگرا محیط اطراف خود را به دقت تماشا می‌کنند و بسیار صبور هستند. آن‌ها نسبت به دیگر همکاران خود افراد اجتماعی نیستند و ترجیح می‌دهند کارشان را با نهایت تمرکز در یک فضای مستقل و دور از دیگر همکاران خود انجام دهند. درواقع آن‌ها می‌خواهند یک فضای شخصی داشته باشند تا از عواملی که باعث پرت شدن حواسشان می‌شود، دوری کنند.

Introverts And Extroverts

چگونه می‌توان محیط کاری مناسب برای هر دو گروه طراحی کرد

هر کارفرمایی باید با نظر شخصی خودش محیطی برای کارمندان خود فراهم کند که هر دو گروه بتوانند کارشان را به بهترین نحو انجام دهند. اولین استراتژی این است که یک فضای باز برای همکاری افراد برونگرا طراحی شود تا از این طریق بتوانند باهم در تعامل باشند. یک فضای شخصی نیز به‌صورت اتاق‌های جداگانه باید برای افراد درونگرا در نظر گرفته شود که از هیاهو به دور باشند و بتوانند بر کار خود تمرکز کنند.

یک راه دیگر برای انجام این کار این است که شرایط کاری انعطاف‌پذیر برای کارمندان مهیا شود. به‌عنوان مثال، افراد درونگرا می‌توانند کار خودشان را از منزل یا از هر محیط دیگری به‌صورت دورکار انجام دهند. آن‌ها در این شرایط می‌توانند ‌محیط کاری مناسب با روحیات خود را انتخاب کنند. نگران حسادت دیگر کارمندان نباشید؛ زیرا آن‌ها می‌دانند این شرایط برای آن‌ها ایده‌آل نیست و کار کردن از خانه و زمانی که نتوانند با دیگران در ارتباط باشند، حوصله‌شان را سر می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات