سامسونگ نسل جدید هدست واقعیت مجازی گیر وی آر را با کنترلر رونمایی کرد

یک‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
هرچند امسال در جریان کنگره‌ی موبایل بارسلونا خبری از گلکسی اس ۸ نیست، اما کره‌ای‌ها نسل جدید هدست واقعیت مجازی گیر وی آر را با کنترلر رونمایی کرد.
تبلیغات

برخلاف سنت همیشگی، سامسونگ در جریان کنگره‌ی موبایل بارسلونا گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار خود را رونمایی نکرد، حال آنکه در جریان برگزاری کنفرانس این کمپانی که هم‌اکنون برگزار می‌شود، سامسونگ از نسل جدید هدست واقعیت مجازی گیر وی آر رونمایی کرد که با یک کنترلر همراه شده است.

هدست واقعیت مجازی جدید گیر وی آر با یک کنترلر حساس به حرکت همراه شده که البته کلید‌های فیزیکی نیز به‌منظور صدور دستورات از طریق فشردن آن‌ها روی این کنترلر تعبیه شده است. با استفاده از این کنترلر می‌توان با محتوای واقعیت مجازی پخش‌شده از طریق هدست تعامل کرد و بدون نیاز به لمس کلید‌های روی هدست، از کار با این هدست لذت برد. روی کنترلر عرضه‌شده به همراه هدست واقعیت مجازی گیر وی آر یک کلید به شکل ماشه در کنار کلید Home، ‌Back و کلید‌های تغییر حجم صدا قرار گرفته است. این کنترلر از وجود سنسور‌هایی نظیر شتاب‌سنج در کنار سنسور‌های مغناطیسی بهره می‌برد. نسل جدید هدست واقعیت مجازی گیر وی آر را می‌توان در کنار گوشی‌های هوشمندی نظیر گلکسی اس ۷، گلکسی اس ۷ اج، گلکسی نوت ۵ و سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۶ مورد استفاده قرار داد.

کنترلر اضافه‌شده به گیر وی آر که تا حدودی به کنترلر آکیولس ریفت شبیه است، از وجود یک بند همچون دسته‌های کنسول Wii بهره می‌برد. گیر وی آر جدید دارای لنز‌های ۴۲ میلی‌متری با زاویه‌ی دید ۱۰۱ درجه است. این لنز‌های جدید از نظر بهبود اعوجاج ایجادشده در تصویر نیز بهبود یافته‌اند تا تاری ایجادشده در اثر حرکت سر به حداقل کاهش پیدا کند. در صورتی که نیازی به کنترلر همراه این هدست نداشته باشید، بندی روی هدست تعبیه شده است تا کنترلر را درون آن قرار دهید. نباید از نظر شارژ باتری کنترلر نگران باشید، چرا که در صورت نیاز می‌توانید باتری‌های سایز AAA آن را تعویض کنید. سامسونگ در زمان رونمایی از این هدست واقعیت مجازی اعلام کرد که بیش از ۷۰ عنوان بازی جدید برای بهره‌گیری از کنترلر گیر وی آر جدید در حال توسعه هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات