دعوای اوراکل و گوگل وارد مرحله جدیدی شد

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دعوای حقوقی اوراکل و گوگل بر سر اندروید می سال ۲۰۱۶ به نفع گوگل به پایان رسید، اما گویا این پایان راه نبوده و اوراکل همچنان به دنبال اثبات ادعای خود است.
تبلیغات

اوراکل شنبه‌ی هفته‌ی جاری با ارائه‌ی درخواست تجدیدنظر، دعوای حقوقی خود با گوگل را وارد مرحله‌ی جدیدی کرد. 

این دو غول فناوری سال‌ها است که دعوای حقوقی خود را ادامه می‌دهند. اوراکل مدعی است گوگل باید میلیاردها دلار به این شرکت بابت کپی کردن بخشی از کد جاوا (‌زبان برنامه‌نویسی متعلق به اوراکل) که در اندروید استفاده شده است، پرداخت کند.

با اینکه طی سالیان بارها گوگل و اوراکل بخش‌های مختلفی از این دعوای حقوقی را برنده شده‌اند، اما در نهایت گوگل محکوم به پرداخت میلیاردها دلاری که اوراکل رؤیای آن را درسر دارد، نشده است.

در ماه‌های گذشته دادگاه رأی به کپی کردن گوگل از کد جاوا داد؛ اما در ادامه غول دنیای جستجو مدعی شد که استفاده‌ی این شرکت از کد مربوطه عادلانه و در چهارچوب کپی‌رایت بوده است. هیئت ژوری ۱۰ نفره نیز با گوگل هم عقیده بودند و رأی به نفع این شرکت دادند؛ اما اوراکل با این رأی موافق نیست و شنبه‌ی این هفته نیز اعتراض خود را علنی و رسمی کرده است.

حالا اوراکل مدعی است هیئت ژوری به تمامی مدارک ارائه‌شده توسط این شرکت توجه نکرده و مورد بررسی دقیقی قرار نداده است، اما از طرف دیگر گوگل نیز استفاده از جاوا را که متن باز است، خارج از چهارچوب قانونی نمی‌داند.

باید منتظر ماند و دید که کشمکش چندین ساله‌ی بین اوراکل و گوگل به کجا خواهد انجامید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات