نوکیا سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷، ۲.۸ میلیون گوشی هوشمند عرضه کرد

سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانترپوینت آماری از فروش گوشی‌های هوشمند و فیچرفون‌های نوکیا در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ منتشر کرده است.
تبلیغات

گزارش‌های فروش گوشی‌ با برند نوکیا در سه‌ماهه‌ی سوم سال‌ جاری میلادی، حاکی از آن هستند که تقاضای زیادی برای فیچر‌فون‌های این شرکت وجود دارد و گوشی‌های اندروید اچ‌ام‌دی گلوبال که با برند نوکیا عرضه می‌شود، توانسته‌اند به موفقیت نسبی دست پیدا کنند. بااین‌حال گزارش‌های به‌دست‌آمده به آمار دقیق فروش گوشی‌های نوکیا و فیچر‌فون‌های این برند اشاره نمی‌کند.

مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، پیش‌تر اعلام کرده بود که در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷، شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال توانسته است عنوان هشتمین سازنده‌ی پرفروش‌ را به‌ دست آورد؛ در ارزیابی جایگاه اچ‌ام‌دی گلوبال، مجموع فروش گوشی‌‌‌های ساده و هوشمند اندروید نوکیا لحاظ شده است. آمار جدید این مؤسسه، به میزان فروش دقیق گوشی‌های هوشمند و فیچر‌فون‌های نوکیا در سومین فصل از سال‌ جاری میلادی اشاره می‌کند.

براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال موفق شده است ۱۳.۵ میلیون دستگاه گوشی ساده در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ عرضه کند. میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند اندروید نوکیا، در همین بازه‌ی زمانی، به ۲.۸ میلیون دستگاه می‌رسد. به دلیل فروش مناسب محصولات اچ‌ام‌دی گلوبال، این شرکت توانسته است جایگاه سوم را در میان پرفروش‌ترین سازندگان فیچر‌فون به‌ دست آورد؛ در میان سازندگان گوشی‌ هوشمند، اچ‌ام‌دی گلوبال در رتبه‌ی ۱۶ قرار دارد.

باید اشاره کرد که بر اساس ارزیابی‌های پیشین، اچ‌ام‌دی گلوبال نزدیک به ۱.۵ میلیون واحد از گوشی‌های هوشمند اندروید نوکیا را در نیمه اول سال ۲۰۱۷ عرضه کرده است. به همین جهت، عرضه ۲.۸ میلیون دستگاه گوشی‌ هوشمند در سه‌‌ماهه‌ی سوم که از مجموع فروش محصولات این شرکت در سه‌‌ماهه‌ی اول و دوم بیشتر است؛ به رشد سریع فروش محصولات اچ‌ام‌دی گلوبال اشاره می‌کند.

با توجه به تعطیلات سال نوی میلادی و اینکه اچ‌ام‌دی طی سال‌ جاری میلادی، محصولات مختلفی اعم از گوشی‌های رده‌پایین، میان‌رده و پرچم‌دار به بازار عرضه کرده است؛ انتظار می‌رود در آخرین فصل از سال ۲۰۱۷، فروش گوشی‌های اندروید نوکیا به بالاترین میزان ممکن برسد. پیش‌بینی شده است که تقاضا برای گوشی‌های هوشمند اندروید نوکیا در سه‌‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۷ همچنان بالا خواهد بود.

اچ‌ام‌دی اوایل امسال، گوشی میان‌رده‌ی نوکیا ۶ را به‌صورت رسمی معرفی کرد؛ پس از مدت کوتاهی، دو گوشی ارزان‌قیمت نوکیا ۳ و میان‌رده نوکیا ۵ نیز توسط این شرکت فنلاندی عرضه شد. سپس تابستان ۲۰۱۷، فنلاندی‌ها از گوشی پرچم‌دار نوکیا ۸ رونمایی کردند که از آخرین تِرِندهای رایج در بازار پیروی نمی‌کند؛ اما با قیمت مناسبی عرضه می‌شود. نوکیا ۷ و نوکیا ۲ از آخرین محصولاتی هستند که اچ‌ام‌دی گلوبال در سال جاری میلادی به بازار ارائه داده است؛ نوکیا ۷ با بهره‌گیری از مشخصات سخت‌افزاری نسبتاً مناسب، با قیمت ۳۷۷ دلار به فروش می‌رسد و نوکیا ۲ که ارزان‌قیمت‌ترین گوشی اندروید با برند نوکیا محسوب می‌شود، تنها ۹۹ یورو قیمت‌گذاری شده است. باید اشاره کرد که شرکت فنلاندی‌ اوایل سال ۲۰۱۸، از گوشی پرچم‌دار دیگری با نام نوکیا ۹ رونمایی خواهد کرد تا فهرست گوشی‌های هوشمند اندروید نوکیا، متنوع‌تر شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات