بی‌ ام‌ و M760Li سریع‌تر است یا مرسدس بنز S63؟

یک‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در یک فیلم کوتاه، مقایسه‌ای دیدنی بین لوکس‌ترین و قوی‌ترین سدان‌های بی‌ام‌و و مرسدس بنز برگزار شده است تا ببینیم آیا پیشرانه‌های V8 مونیخ عملکرد بهتری دارند یا پیشرانه‌های V12 باواریا.
تبلیغات

آزمون حداکثر سرعت، یکی از جذاب‌ترین تست‌هایی است که روی خودروها انجام می‌شود. اما حالا طرفداران دو برند برتر آلمانی مرسدس بنز و بی‌ام‌و می‌توانند خوشحال باشند؛ چون اخیرا رقابتی بین دو سدان لوکس و قدرتمند این دو شرکت انجام شده است تا بتوان دریافت کدام یک از این دو خودرو در تست حداکثر سرعت بر دیگری برتری دارد. دو محصولی که در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم مرسدس بنز S63 AMG و بی‌ام‌و M760Li سری 2018 هستند.

Mercedes-Benz S63 AMG

این دو خودرو سریع‌ترین و قوی‌ترین نسخه‌ها در سری خود هستند و مقایسه‌ی این دو برند آلمانی هواره برای خودرودوستان، جذاب و لذت‌بخش بوده است. در مورد مشخصات فنی این دو، باید ابتدا با رقیب اشتوتگارتی یعنی مرسدس بنز آغاز کنیم. این خودرو به یک پیشرانه‌ی ۴ لیتری V8 از نوع تویین توربو مجهز است که می‌تواند ۶۱۲ اسب بخار قدرت تولید کند. در سمت دیگر، رقیب باواریایی یعنی بی‌ام‌و M760Li قرار دارد و به یک پیشرانه‌ی V12 به حجم ۶.۶ لیتر مجهز است که توانایی تولید ۶۰۱ اسب بخار قدرت دارد. مرسدس بنز مورد آزمایش، شتاب صفر تا صد کیلومتر بهتری در مقایسه با بی‌ام‌و دارد؛ اما حداکثر سرعت آن پایین‌تر است.

BMW M760Li

 در عمل، نتیجه‌ای که حاصل می‌شود کمی متفاوت با پیش‌بینی ما است؛ چرا که بی‌ام‌و می‌تواند در زمان کم‌تری به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند؛ ولی شتاب‌گیری مرسدس بنز از سرعت ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بهتر است و زودتر به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. گشتاور تولیدی پیشرانه‌ی مرسدس بنز ۱۰۰ نیوتن‌متر بیشتر از گشتاور پیشرانه‌ی بی‌ام‌و است و همین موضوع، سبب می شود مرسدس بنز زودتر به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. اما در مورد حداکثر سرعت دوباره نتیجه به سمت بی‌ام‌و تغییر می‌کند و شاهد هستیم که بی‌ام‌و M760Li به سرعت ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ درحالی‌که مرسدس بنز S63 AMG، نهایت سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت دارد.

در انتها، شاهد هستیم که برگزار کنندگان این تست برای هیجان بیشتر برنامه اقدام به ضبط صدای خروجی اگزوز این دو خودروی لوکس آلمانی می‌کنند تا صدای پیشرانه‌ی V8 با صدای پیشرانه‌ی V12 مقایسه شود. در ادامه می‌توانید ویدیوی این تست را به‌طور کامل مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات