فراری 250GT، با قیمت ۱۸ میلیون دلار فروخته شد

یک‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
فراری 250GT LWB کالیفرنیا اسپایدر مدل ۱۹۵۹ به قیمت باورنکردنی ۱۸ میلیون دلار در حراجی آر.ام ساتبی فروخته شد تا رکوردی تازه برای یک خودروی بدون سقف ثبت شود.
تبلیغات

اگر چه علاقه‌مندان خودرو، معمولا به دنبال اخبار مدل‌های جدید هستند؛ اما صحبت از خودروهای کلاسیک هم خالی از لطف نیست و طرفداران پرتعدادی دارد. خودروی کلاسیک فراری 250GT LWB کالیفرنیا اسپایدر نسخه‌ی مسابقه (کامپتیزیون :Competizione) به‌طور قابل توجهی در این دسته قرار می‌گیرد و قیمت آن ممکن است برای بعضی افراد سرسام‌آور باشد.

فراری 250 LWB که در اینجا مشاهده می‌کنید، چند روز پیش توسط شرکت حراجی آر.ام ساتبی (R.M Sotheby) به قیمت قابل توجه ۲۳,۹۳۷,۵۰۰ دلار در نیویورک به فروش رسید. این خودروی کلاسیک دارای شماره شاسی ۱۴۵۱ و یکی از دو خودرو از این سری است که با بدنه‌ای تمام آلومینیومی ساخته شد. چیزی که دلیل برجسته‌تر شدن این خودروی اسپایدر می‌شود، دست‌یابی به مقام سوم در کلاس خود و مقام پنجم کلی در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز ۱۹۵۹ است.

250 GT LWB
فراری 250 GT LWB کالیفرنیا / ferrari

خودروی کلاسیک فراری 250GT LWB کالیفرنیا با رانندگی فرناند تاوانو و باب گراسمن، در لمانز ۱۹۵۹ توانست ۲۹۴ دور را به پایان برساند؛ با توجه به اینکه اولین مسابقه رسمی گراسمن در لمانز بود، می‌توان گفت که نتیجه‌ی چندان بدی نبوده است. به گفته‌ی کارشناسان حراجی آر.ام ساتبی، بعد از مسابقه دادن خودروی روباز فراری در اکثر مسابقات استقامت مشهور جهان با رانندگی گراسمن، در چندین دوره رقابت برگزارشده در آمریکا از جمله گرندپری واتکینز گلن ۱۹۵۹ نیز حضور داشته است. این فراری حتی در مسابقات باهاما نیز رقابت کرد که نشان می‌دهد یک خودروی اسپرت واقعا عالی برای پیست بوده است.

فراری 250 GT LWB کالیفرنیا / ferrari

مدت‌ها بعد پس از آن‌که خودروی کانورتیبل فراری 250GT LWB کالیفرنیا دوران بازنشستگی خود را سپری می‌کرد، طرح بازسازی مخصوص و گسترده‌ی مهندسان فراری روی آن پیاده شد تا این خودرو، جوایز معتبری نظیر جایزه‌ی ویژه‌ی نمایشگاه پبل بیچ آمریکا و جایزه‌ی پلاتینیوم کاوالینو کلاسیک ایتالیا را از آن خود کند.

فراری 250 GT LWB کالیفرنیا / ferrari

خودروی کلاسیک فراری 250GT LWB کالیفرنیا مجهز به پیشرانه خورجینی ۱۲ سیلندر با حجم کلی ۲۹۵۳ سی‌سی و قدرت خروجی ۲۲۵ اسب بخار همراه با کاربراتور سه‌گانه وبر در سیستم سوخت‌رسانی است؛ خودرو از یک جعبه‌دنده چهار سرعته دستی بهره می‌برد و در سرسیلندر از طرح میل‌بادامک رو استفاده می‌شود که در آن زمان در پیشرانه‌‌ی خودروها مرسوم بود.

فراری 250 GT LWB کالیفرنیا / ferrari

در تعلیق جلوی مستقل خودرو از فنرهای مارپیچی و کمک فنرهای تلسکوپی استفاده شده و تعلیق عقب نیز با محور زنده، فنرهای نیمه بیضوی و کمک‌فنرهای هیدرولیکی عرضه شده است، درحالی‌که هر چهار چرخ مجهز به ترمزهای دیسکی هیدرولیکی هستند. 

اگر چه ۱۸ میلیون دلار قیمتی باورنکردی برای این خودرو به نظر می‌رسد؛ اما فاصله‌ی زیادی تا گران‌ترین مدل دنیا دارد. این افتخار به خودروی فراری 250GTO مدل ۱۹۶۳ می‌رسد که کمتر از ۴۰ دستگاه از آن ساخته شد و امروزه به قیمت سرسام‌آور ۵۲ میلیون دلار فروخته می‌شود.

اخیراً برخی خودروهای کلاسیک در بازار حراج به قیمت‌های افسانه‌ای دست یافته‌اند. به‌عنوان مثال، یک مک‌لارن F1 مدل ۱۹۹۷، رکورد حراج خودرو در استرالیا را شکست و به قیمت ۱۳ میلیون دلار فروخته شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات