نگاهی عمیق به لکسوس LC 500h مدل ۲۰۱۸

سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
لکسوس LC 500h یکی از زیباترین خودروهای هیبرید بازار است؛ اما ظاهر جذاب یک خودرو، بخصوص در کلاس هیبرید، برای فروش آن کافی نخواهد بود.
تبلیغات

بازدیدکنندگان از اقامتگاه کافمن یا فالینگ‌واتر (Fallingwater) که توسط معمار معروف آمریکایی، فرانگ لوید رایت در پنسیلوانیای ایالات متحده طراحی شده است، مجذوب معماری بیرونی و داخلی این بنا می‌شوند. ولی این ساختمان زیبا، بدون نقص نیست؛ سقف شیشه‌ای آن نشتی داشت و حتی برای جلوگیری از فروریختن ساختمان، مهندسان مجبور به تقویت ساختار بتنی آن شدند.

لکسوس / Lexus LC 500h

شاید بتوان گفت که لکسوس LC 500h مدل ۲۰۱۸ همینطور است؛ محصول جدید و هیبرید لکسوس، زیبایی منحصربه‌فردی دارد؛ ولی مشکلات فنی متعددی به دوش می‌کشد که نمی‌توان به‌سادگی از آن‌ها گذشت. عملکرد ضعیف جعبه‌دنده و سیستم شلوغ سرگرمی و اطلاعاتی آن، بدون شک از نکات منفی این هیبرید ژاپنی است. لکسوس LC 500h به‌عنوان یک اثر هنری در دنیای طراحی خودرو، کاملا مورد قبول واقع شده است؛ اما به‌عنوان یک خودروی مناسب برای رانندگی اسپرت یا روزمره، نمره‌ی خوبی نمی‌گیرد. در ادامه نقاط ضعف و قوت هیبرید جذاب لکسوس را بررسی می‌کنیم.

لکسوس / Lexus LC 500h

طراحی زیبا، چشم‌نواز و متفاوت

چه کسی فکر می‌کرد که مدل مفهومی LF-LC معرفی شده در سال ۲۰۱۲، با این تغییرات اندک به یک خودروی واقعی و جاده‌ای تبدیل شود؟ از هر زاویه‌ای که به LC نگاه کنیم، زیبایی بدنه و چراغ‌های تیز با طرح سه‌بعدی آن انکارناپذیر است؛ گویا این خودرو از یک بازی ویدئویی ریسینگ در آینده به دنیای واقعی امروز وارد شده است. LC یکی از آن خودروهایی است با پارک کردن آن در هر جایی، بدون شک توجه تمام عاشقان دنیای خودرو را به خود جلب می‌کند.

لکسوس / Lexus LC 500h

طراحی داخلی لوکس

شاید فقط یک واژه مناسب حس و حال فضای داخلی و کابین LC باشد: دنج. خطوط و جزئیات کابین، روکش‌های چرمی و مخملی فراوان و دسته دنده‌ی کوچک واقعا فضای دلنشین و جذابی به وجود آورده‌اند. البته برای انواع سلیقه‌ها رنگ‌های کابین مختلفی در نظر گرفته شده است که شاید گزینه‌ی یک رنگ یک‌دست زیباترین آن باشد و کابینی که تصاویر آن در این مطلب قرار داده شده است، با ترکیب دو رنگ، نمای زیبایی نداشته باشد. مانند تمام محصولات لکسوس، کابین LC از ورود هرگونه صدای اضافه از خارج ممانعت می‌کند و تجربه‌ی یک رانندگی و سفر آرام را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌آورد.

لکسوس / Lexus LC 500h

حس فرمان‌پذیری خوب

ارتباط خوب بین فرمان و چرخ‌های جلوی LC و انتقال مناسب این حس به راننده، بخش مهمی از حس رانندگی با آن را تشکیل می‌دهد. کوچک‌ترین اتفاقات روی آسفالت به راننده منتقل می‌شود؛ برای مثال با عبور از یک دست‌انداز، پیچیدن با سرعت زیاد و کم فرمانی یا در سرپایینی یا سربالایی، تمام حس سطح هموار، ناهموار و شیب آن به راننده و فرمان LC منتقل می‌شود.

لکسوس / Lexus LC 500h
لکسوس / Lexus LC 500h
لکسوس / Lexus LC 500h
لکسوس / Lexus LC 500h
لکسوس / Lexus LC 500h
لکسوس / Lexus LC 500h
لکسوس / Lexus LC 500h
لکسوس / Lexus LC 500h

در مقابل، رقبای اسپرت LC، فرمان برقی و حس فرمان‌پذیری توخالی و سنگین دارند. شاید به‌طور کلی بتوان LC را خودرویی خوش‌دست با فرمان‌پذیری خیلی خوب حساب کرد. LC با وجود ابعاد و وزن سنگین، چابک و درواقع حساسیت فرمان آن بالاتر از انتظارات است. در مسیرهای مستقیم یا در جاده‌های پر پیچ و خم، فرمان لکسوس LC 500h اصلا راننده را ناامید نمی‌کند و همیشه برای عکس‌العمل نشان دادن آماده است؛ اما این عملکرد عالی تحت تأثیر جعبه‌دنده‌ی ناامیدکننده‌ی آن قرار می‌گیرد.

لکسوس / Lexus LC 500h

عملکرد ضعیف جعبه‌دنده

فرض کنید که بدترین ویژگی‌های جعبه‌دنده‌ی CVT، با یک جعبه‌دنده‌ی معمولی خودکار ترکیب شده است. در لکسوس LC جعبه‌دنده‌ی CVT و جعبه‌دنده‌ی چهار سرعته‌ی خودکار در کنار هم قرار گرفته‌اند؛ هدف این‌ کار دست‌یابی به عملکرد برابر با جعبه‌دنده‌ی خودکار ۱۰ سرعته مدل بنزینی لکسوس LC 500 بوده است که متأسفانه حاصل آن راضی‌کننده نیست. تعویض دنده‌ها در لکسوس LC 500h بدون ثبات است و با فشار دادن پدال گاز، حس کش پلاستیکی به راننده منتقل می‌شود که تمام لذت رانندگی را از بین می‌برد. واقعا وقتی نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه وقت نیرو به چرخ‌ها منتقل می‌شود، لذت بردن از رانندگی مشکل است.

لکسوس / Lexus LC 500h

سیستم سرگرمی و اطلاعاتی پیچیده

کار کردن با نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی واطلاعاتی LC حتی در هنگام توقف خودرو مشکل است؛ چه برسد به هنگامی که راننده در حال حرکت است. استفاده از تاچ‌پد کنسول مرکزی برای انتخاب گزینه‌های روی نمایشگر بسیار مشکل است و توجه راننده را از جاده می‌گیرد. ساختار منوهای نمایشگر LC به مانند فرم‌های مالیاتی پچیده است؛ مثلا برای روشن کردن سیستم گرمایشی صندلی‌ها باید چهار بار از طریق تاچ‌پد کلیک کرد. مشکل دیگر این بخش نبود قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو است؛ در واقع تمام محصولات تویوتا و لکسوس فاقد این ویژگی هستند.

لکسوس / Lexus LC 500h

فضای کمتر و وزن بیشتر

احتمالا هدف اول خریداران لکسوس LC 500h کاربردی بودن آن نیست؛ ولی بهتر است بدانیم که در مقایسه با مدل بنزینی LC 500 که پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل دارد و بالطبع به دلیل بزرگ‌تر بودن پیشرانه، فضای کمتری در کابین و صندوق عقب ارائه می‌دهد، LC 500h در صندوق عقب ۲۰ لیتر و در بخش پای سرنشینان حدود ۱.۵ سانتی‌متر فضای کمتری در اختیار قرار می‌دهد که البته وزن خالص آن هم ۷۰ کیلوگرم بیشتر از مدل بنزینی است.

مشخصات لکسوس LC 500h مدل ۲۰۱۸

پیشرانه

۳.۵ لیتر، ۶ سیلندر V شکل ، دو موتور الکتریکی

باتری

لیتیوم-یون

قدرت

۳۵۴ اسب بخار / محور عقب

جعبه دنده

۴ سرعته خودکار + CVT

زمان صفر ۰ تا ۱۰۰

۴.۷ ثانیه

حداکثر سرعت

۲۵۰ کیلومتر بر ساعت

 مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر 

(شهر/بزرگراه/ترکیبی)

۹ / ۶.۷ / ۷.۸ (لیتر)

وزن 

۲۰۱۱ کیلوگرم

ظرفیت

۴ سرنشین

قیمت پایه 

۹۶ هزار و ۵۱۰ دلار

لکسوس / Lexus LC 500h
لکسوس / Lexus LC 500h
لکسوس / Lexus LC 500h
لکسوس / Lexus LC 500h
لکسوس / Lexus LC 500h
لکسوس / Lexus LC 500h
لکسوس / Lexus LC 500h
لکسوس / Lexus LC 500h
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات