ARM فناوری‌های جدیدی جهت ارتقاء VR و HDR ارائه کرد

یک‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت ARM فناوری جدیدی معرفی کرد که به واسطه‌ی آن، نمایشگرهای SDR قابلیت پخش محتوای HDR خواهند داشت.
تبلیغات

نقطه‌ی اشتراک اکثر گوشی‌های اندروید استفاده از پردازنده‌ی ARM است. شرکت‌هایی مانند کوالکام، اپل و سامسونگ مجوز استفاده از فناوری‌های این شرکت را دارند. بنابراین، وقتی ARM چیزی را بهبود ببخشد، همه‌ی کاربران از آن نفع خواهند برد. شرکت ARM به‌تازگی فناوری‌های جدیدی در حوزه‌ی نمایشگر معرفی کرده است که به ادعای این شرکت، می‌توانند تجربه HDR را روی هر صفحه‌نمایشی به ارمغان آورند و همزمان مصرف انرژی را کمتر کنند و عملکرد را مخصوصا هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی بهبود دهند.

در مجموع، ARM سه فناوری جدید را بر پایه‌ی Komeda، که خود بر پایه‌ی Cetus است، معرفی کرد. راه‌کار جدید در حوزه‌ی نمایشگر، متشکل از پردازنده‌ی تصویر Mali D-71، CoreLink MMU-600 و Assertive Display 5 است. در این بین، جذاب‌ترین بخش‌ها پردازنده‌ی تصویر جدید و فناوری Assertive Display 5 هستند.

ARM

طبق ادعای ARM فناوری Assertive Display 5 می‌تواند حتی روی نمایشگرهای SDR که محدوده‌ی دینامیکی استاندارد دارند، محتوای HDR تولید کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم در عمل چه اتفاقی می‌افتد؛ اما به هر حال این وعده‌ی بزرگی است. این فناوری همچنین از HDR10 و HLG که خود گونه‌ی دیگری از HDR است، پشتیبانی می‌کند.

ARM

فناوری Assertive Display 5 چند قابلیت جذاب دیگر مانند حالت شب دارد. در این حالت نور آبی در بُعد سخت‌افزار فیلتر می‌شود. تنظیم نور نمایشگر بر اساس نور محیط، بهبود خوانایی در زیر نور آفتاب و کاهش مصرف انرژی از دیگر ویژگی‌های این فناوری هستند که همگی بدون دخالت GPU انجام می‌گیرند.

پردازنده‌ی تصویر جدید Mali D-71 می‌تواند چند کار دیگر را به عهده بگیرد تا استفاده از GPU به حداقل برسد. به‌طور مثال، می‌تواند ترکیب پنجره‌ها را تا هشت لایه مدیریت کند و فرآیند پردازش تصویر را انجام دهد. این پردازنده برای تصاویر 4K با نرخ فریم ۱۲۰ فریم بر ثانیه بهینه شده است تا گزینه‌ی مطلوبی برای اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی باشد. بر اساس گزارش ARM، این پردازنده در نتیجه‌ی ترکیب با CoreLink MMU-600، هم کوچک‌تر شده است و جای کمتری اشغال می‌کند و هم سریع‌تر شده است و انرژی کم‌تری مصرف می‌کند.

ARM

نظر شما در مورد این فناوری جدید ARM چیست؟ دیدگاه‌های خود را با زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات