اپل جایگاه نخست را در بازار گجت‌های پوشیدنی از شیائومی پس گرفت

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس آمار منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی کانالیس، اپل مجددا پرفروش‌ترین برند در بازار ساعت‌های هوشمند شده است.
تبلیغات

اپل با ارائه‌ی نسل سوم ساعت‌های هوشمند خود موسوم به اپل واچ، مجددا خود را به عنوان پرفروش‌ترین تولیدکننده‌ی دستگاه‌های پوشیدنی مطرح کرد و شیائومی را در این حوزه پشت سر گذاشت.

دستگاه جدید اپل که بدون نیاز به اتصال به گوشی به اینترنت وصل می‌شود، موفق شد عدد فروش ۳.۹ میلیون دستگاه را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ به ثبت رساند که از این تعداد، با توجه به محدودیت عرضه، تنها ۸۰۰ هزار دستگاه نسل سوم ساعت‌های اپل بوده‌اند. این موضوع پایان سال موفقی را از لحاظ فروش برای اپل نوید می‌دهد.

آمار یاد شده نسبت به فروش ۲.۸ میلیونی سال گذشته پیشرفت بزرگی به حساب می‌آید. این میزان فروش، سهم اپل از بازار گجت‌های پوشیدنی را به ۲۳ درصد افزایش داد و باعث شد که از شیائومی که ۲۱ درصد سهم بازار را در اختیار دارد پیشی بگیرد. شرکت چینی شیائومی در سه‌ماهه‌ی گذشته برای اولین بار رتبه‌ی نخست این صنعت را به خود اختصاص داده بود.

بخش پوشیدنی‌های اپل امسال پیشرفتی انقلابی را تجربه کرد و در سه‌ماهه‌ی اول امسال برای اولین بار بعد از سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ جایگاه نخست را به دست آورد. تیم کوک، مدیر اپل، در گزارش فروش اخیر این شرکت از رشد پنجاه درصدی اپل در این حوزه خبر داد.

در خصوص سایر برندها، فیت‌بیت با تصاحب ۲۰ درصد از سهم بازار در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ در رتبه‌ی سوم پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفته است؛ در حالی که تولیدکنندگان مطرح موبایل مانند هواوی و سامسونگ به ترتیب با شش و پنج درصد از سهم بازار در این حوزه فاصله‌ی زیادی با پنج برند برتر دارند. به گزارش کانالیس، برندهای متفرقه مجموعا ۲۵ درصد سهم این بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

سه‌ماهه‌ی سوم معمولا ضعیف‌ترین دوره‌ی فروش گجت‌های پوشیدنی است؛ زیرا مشتریان به امید تخفیف‌های استثنایی کریسمس، خرید نمی‌کنند؛ اما این بار تولیدکنندگان برتر فروش خوبی داشتند هرچند که فروش کلی با کاهش سه درصدی مواجه شد.

نکته‌ی قابل‌توجه اینجا است که اپل واچ ۳ در بازار چین به دلیل مشکلات امنیتی احتمالی، بدون ویژگی LTE ارائه شد. این مورد مطمئنا بر موفقیت فروش این ساعت در بازار چین تأثیر منفی گذاشته است. اپل واچ با پشتیبانی از LTE در انگلستان با استقبال زیادی روبه‌رو شد. همان‌طور که آیفون ۸ و آیفون ۱۰ نیز در این کشور خوش درخشیدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات