کوالکام پیشنهاد ۱۰۳ میلیارد دلاری برودکام را رد می‌کند [بروزرسانی]

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش منابعی که نخواسته‌اند نام آن‌ها فاش شود، کوالکام قصد دارد پیشنهاد جدید برودکام برای خرید این شرکت را نیز رد کند.
تبلیغات

منابع آگاه اعلام کردند که کوالکام، شرکت تولیدکننده‌ی تراشه‌ی موبایل، خود را برای رد پیشنهاد ۱۰۳ میلیارد دلاری رقیب خود یعنی برودکام آماده می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از این هستند که مدیران کوالکام به‌زودی جلسه‌ی اضطراری برای تصمیم‌گیری راهبردی در خصوص پیشنهاد برودکام تشکیل خواهند داد. تشکیل این جلسه نشان‌دهنده‌ی این است که کوالکام رقم پیشنهادی مذکور را ناکافی می‌داند و قصد دارد هرچه سریع‌تر آن را رد کند؛ هرچند به گفته‌ی منابع آگاه ممکن است آماده کردن جوابیه‌ی کامل جهت ارائه به برودکام چند روز طول بکشد.

مدیرعامل کوالکام، استیون مولنکوف، طی چند روز اخیر بازخوردهایی از سهام‌داران این شرکت دریافت کرده و معتقد است ۷۰ دلار بابت هر سهم، سبک شمردن ارزش شرکت است و مورد موافقت قرار نخواهد گرفت.

هاک تان، مدیرعامل برودکام که پیش‌تر اعلام کرده بود مقر شرکت خود را از سنگاپور به آمریکا منتقل خواهد کرد، اعلام کرده است که آماده‌ی هرگونه کشمکش بر سر تصاحب کوالکام است. بر اساس گزارش منابع آگاه، برودکام نقشه‌هایی برای عوض کردن نظر سهام‌داران کوالکام دارد.

همچنین برودکام احتمال افزایش رقم پیشنهادی خود را از طریق تأمین مالی از محل استقراض مطرح کرده است؛ اما هنوز مشخص نیست چه زمان آن‌ها این اقدام را صورت می‌دهند.

منابع مذکور نخواسته‌اند که نام آن‌ها فاش شود؛ زیرا اطلاعات فوق محرمانه هستند. کوالکام و برودکام نیز از اظهار نظر در این‌باره خودداری کرده‌اند.

کوالکام شرکت ساخت تراشه‌ی موبایل است و اخیرا نیز با اپل درگیر پرونده‌ی نقض پتنت شده است. این شرکت پیش‌تر پیشنهاد ۳۸ میلیون دلاری به NXP ارائه کرده و NXP خواهان افزایش مبلغ شده بود. به گفته‌ی منابع، در شرایط موجود کوالکام قصد افزایش مبلغ پیشنهادی به NXP را ندارد. هرچند برودکام اعلام کرده که در هر صورت خواهان تصاحب کوالکام است.

سهام کوالکام روز جمعه به ۶۴.۵۷ رسید؛ درحالی‌که سهام برودکام با رقم ۲۶۴.۹۶ جمعه را پشت سر گذاشت.

بروزرسانی:

دقایقی پیش رویترز با انتشار گزارشی رسما اعلام کرد که کوالکام پیشنهاد خرید برودکام را رد کرده است. کوالکام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که مبلغ ۱۰۳ میلیارد دلاری برودکام بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی این کمپانی بوده و همچنین مشکلات رگولاتوری موجود برای تصاحب کوالکام احتمال عدم موفقیت این توافق را بسیار کاهش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات